tisdag 30 november 2010

(Rundor) * (meter/10)

Idag var det ÄNTLIGEN dags att köra en regelrätt WOD igen!

Efter en kylig promenad med väsande luftrör nådde jag CFN i god tid för lunchpasset. Jag började med lite stretchar baserade på det jag pratat med Rickard om innan passet började.

Uppvärmning på 500 m rodd (1.28,6 av nån orsak), OHS med käpp, axelrullningar etc. Axeln känns osedvanligt rörlig och mjuk efter gårdagens behandling.

Teknik/Styrka: PushJerk 
3-3-3-3-3 @ 80%
40-40-50-50-45kg

Struntade i egot och försökte verkligen nöta teknik istället för att fundera på om det var 80% eller ej. Rackningen är mycket bättre än tidigare, men mina förb... knän kämpar fortfarande inåt allt vad de kan. Det kändes iallafall ganska OK i knät, även om det ömmade lite på slutet. Vi får se hur det känns imorgon.

WOD AMRAP 10 min + 1 min rodd
8 Push Press 45 kg
16 Mountainclimbers
24 Doubleunders (sub 72 singles)

När klockan når 10 min ska man vara på plats på rodden för max antal hela tiotal meter på minuten mellan 10.00 och 11.00..

Result: 6 varv x 36(2) meter -> 216 poäng

PushPressarna gick ganska skapligt men på slutet var vänsterarmen lite svajig. Pace'ade det ganska lyckat och var klar med varv 6 vid nio minuter så jag lugnt kunde positionera mig på rodden.
Jag var helt klart taggad av Björns 35 roddpoäng sen morgonpasset, och det gick med nöd och näppe. När Rickard ropade "time" stog distansmätaren på 362 meter. Intressant nog bara 1 meter kortare än mitt PB på 1 minut och då hade jag INTE kört nåt annat innan.

Mycket nöjd med dagens prestation som gick långt över förväntan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar