måndag 8 november 2010

Kettlebell Floorpress?!?

Dag tre som jag lyckas hålla ansträngningen från knät. Good boy!!

Lunchpasset idag hade Bänkpress som teknik/styrkedel men justerades till Floorpress av Mads. Nu har jag bara testat Floorpress en gång förr, men jag gillar det. Den här gången var det ökat fokus på riktig dead stop i bottenläge på 2-3 sek.

Floorpress 5-5-5-5-5
40-80-90-100kg (PB)

Det gick riktigt bra den här gången och en skaplig ökning från mitt förra på 3Reps på 95 kg. Jag måste bara bli bättre på att få till anspänning i hela kroppen istället för att följa reflexen att slappna i alla muskler som inte jobbar..

Istället för att köra sista repetitionerna vanlig Floorpress visade Erik Kettlebell Floorpress som var en riktig stabilitetsutmaning.

Kettlebell Floorpress 5-5 reps
2x24kg var inga problem men 2x32kg var monstersvårt. Ganska fascinerande att se hur mycket mindre man orkar med kettlebell jämfört med stång. Återigen visar det sig också hur mycket svagare jag faktiskt är på vänstra sidan.. Det var dessutom aningen obehagligt att ha 2 st 32kg's kettlebells svajande på raka armar över ansiktet..

WOD 5 rounds for time - 30 sek vila mellan varje
10m Bearcrawl
6 Burpee
12 Pushup
6 Toes To Bar

Metcon: 8:38 Rx

Jag är nog norra europas långsammaste när det gäller armhävningar. Första varvet gick hur bra som helst men sen gick de utför som vanligt. Jag fattar inte att de ska vara så tunga. Toes to bar gick över förväntan även om mina kippar inte riktigt funkade som planerat och det blev en del gungande.

Imorgon blir det teknikintro-pass och sen preimär som vikarierande instruktör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar