måndag 29 november 2010

Rodd, pressar och osteopati

Idag hade jag faktiskt tänk köra dagens Metcon på CFN, men i linje med min nya "pseudo-intelligenta" träning insåg jag att ett så benintensivt pass inte var det bästa att köra som comebackpass.

Jag gjorde istället ett nytt försök på att hitta "rätt" med min roddstege

Arbete/Vila
30/30s
45/45
1.00/1.00
1.15/1.15
1.30/1.30
1.45/1.45
2.00

Det kändes på syreupptagningen att det firats i lördags, men det gick att slita sig igenom stegen med en split-pace på 1:40. Jag tror snittet landade på 1.39.6 för hela sträckan. Jag hade dessutom turen att mina tidigare intervaller låg kvar i Concept2'an så jag slapp programmera om.

Det är egentligen bara de två sista segmenten där det känns, men det är ju inte så konstigt. Jag undrar var min gräns går i detta upplägg. Nästa steg får bli 1:37.0 om en vecka eller så.

Efter det blev det lite snabba tester på butterfly pullups som inte ville sig alls, "dubbelrackstretch" för armbågarna och lite axelpressar på 2x10x30kg och 1x8x30kg innan det var dags för att träffa Ali för ännu en behandling. Om de fortsätter ge lika bra utdelning som min första session lär jag vara 100% innan nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar