torsdag 18 november 2010

Slow-con och taskig rygg

Ännu en dag utan metcon men med ett ganska skönt morgonpass.

Efter att ha snackat lite med Mads gav jag mig på följande cirkel

5 Varv av
10 "Benresningar" i GHD'n (mao ligga på mage på bänken och lyfta till full ROM med raka ben)
10 Långsamma Abmat situps m 8kg Med-ball
10 Fullsving 32kg Kettlebell

Uppvärmningen innan dess blev en kontrollerad Tabata Row på 853 meter.
Jag tror jag hittat mitt lagom-pace-intervall på Tabatan just runt 105 meter per segment och en total på 840-860m. De går att köra kontrollerat och ger en bra uppvärmning utan att köra slut på mig. Jag tror jag ska testa att köra såna som warmups några gånger i veckan fram till jul. KB'n börjar kännas mer och mer bekväm. Undrar om 40kg är en option innan årsskiftet..

Efter det rådfrågade jag Mads och Ali om mina axlar och varför jag får nån typ av nackspärr stup i kvarten. Ali insåg snabbt att jag har en hel del låsningar och kompensationer i bröstrygg/axlar så nu ska det bokas behandlingstider, lösas knutar och laddas för 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar