torsdag 4 november 2010

Skräpdag = Skräp-pass

Ibland ska man kanske inte vara så förvånad över att vissa pass inte går så bra, men det gör det inte mindre frustrerande.

Dagen började med ett evigt stressande mellan möten, kaotiska maildiskussioner och ilsket ringande telefon.
Klockan 16 hade jag bara hunnit få i mig min frukost vid sextiden imorse, fyra koppar kaffe och några tuggor på en lunchmacka så energinivån var ju inte heller i nån vidare balans.

Lägg till riktigt stela muskler i ben och axlar sen början av veckan med en katastrofal rörlighet - även med mina mått mätt.

Med de förutsättningarna försökte jag mig på dagens pass på Crossfit Nordic.

Teknik: HSPU
Testade 2 set på plattformen med grönt + lila band med 5+4 reps på fullt djup. Med banden fästa inne mot väggen blev formen bättre iallfall.
Körde även ett set mot vägg med Micke som assist och gjorde 3 reps men fixade inte djupet.

WOD 5 Rounds for time
6 Thrusters 40 kg (mod till 30 efter varv 1)
8 Pushpress 40kg (mod till 30 efter varv 1)
40 Doubleunders (sub 120 singles)

Metcon: 10:40

Hopplöst illa pass. Jag kunde inte vrida ut händerna för att greppa stången vilket innebar att jag höll den i 3 fingrar = sjukt slitage på handlederna. Tog inte med mig minsta kraft från benen utan det blev som vanligt fula sega pressar, knän som föll inåt, vikt som rullade över på tårna... Jag hann nog beta av ungefär allt som kan göras fel i de övningarna..
Allt detta gjorde dessutom att jag inte kunde hålla intensiteten uppe så hela passet kändes bara obra och bortkastat.

Jag får hoppas på bättre lycka på morgondagens pass.

3 kommentarer:

  1. Bara att bita ihop och komma igen! Solen går upp i morgon i alla fall! ;-)

    SvaraRadera
  2. Bryt ihop och klom igen! :-)
    Idag kommer garanterat att bli en bättre dag..

    SvaraRadera
  3. Hopbrytning: Check!
    Återkomst: Check!

    Du hade rätt Martina - det gick över förväntan idag :)

    SvaraRadera