måndag 1 november 2010

Cindy and the clown

So far so good med knävila.. men idag stod ju Cindy på programmet och det kan man ju inte missa.

Teknik/styrka:
Pullups med vikt 5-5-5-5-5
10-14-??-16-16kg

Jag vet att jag körde fem set och att jag började med 10kg och avslutade med 2 set på 16kg men det är lite luddigt i mitten. PB blev det iallafall eftersom sist vi gjorde samma övning stannade jag på en femma på 12 kg!


CINDY - AMRAP 20 min
5 Pullups
10 Pushups
15 Squat

Result: 17 rounds Rx (med 1 sek tillgodo)

En ny upplevelse på många sätt; Dels att det var den första metcon jag kört där jag såg fram emot pullups varje varv och dels för att jag efter avslutat pass fick vackla till toaletten och spotta och fräsa lite (men jag förlorade bara en del av förmiddagskaffet). Jag klarade iallafall min första Cindy Rx med ett hyfsat resultat!

Pullups gick bara fint genomgående. Tekniken var nog inte den bästa och jag kände att jag drog mig upp från alla möjliga vinklar men hakan var banne mig över stången på varje repetition. På två av rundorna gjorde jag dessutom 7 reps av nån orsak..
Pushups var desto värre och jag försökte bryta dem snyggt men det blev en del singlar ska jag erkänna.
Squats pace'ades till stor del och med större delen av vikten på högerbenet. Vid 15 minuter ungefär räknade jag med att kunna hålla hela vägen in och lyckades öka intensiteten ganska ordentligt.
Sista varvet gick dock mer på vilja än nåt annat. Vid 18:50 hade jag gjort 1 pushup och var färdig att kasta in handduken.. vid 19:43 gjordes den tionde och jag han precis pressa in mina 15 Squats med en sekund tillgodo tack vare ett kort duracell-tempo.

Att jag sen var ett komplett vrak är en annan femma, men det var det värt!

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat! och välkommen till ligan "vi som har kräkits på nordic" :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag hade ju trott att jag skulle klara mig från att bli medlem i den klubben, men det är väl ett bevis på att man inte slöar på passen :)

    SvaraRadera
  3. Tips - ät inte chili innan träning.....då blir du dubbel medlem ;-)

    SvaraRadera