onsdag 1 december 2010

The Butterfly Effect..

Imorse bjöds det definitivt på ett pass i min smak på Crossfit Nordic. Tyvärr var inte formen direkt toppad efter att ha vaknat vid halvtre och bara mått odefinierbart risigt och sen bara sovit av och till fram till klockan ringde vid sexsnåret. Oh well, skam den som ger sig!

Efter lite uppvärmning inleddes det med teknik bestående av:
Front Lever x 5
Skin the Cat 2-2-2

Front Lever är jag ju inte i närheten av men Skin the Cat gick riktigt bra idag, förutom att jag envisas med att gunga i ringarna. Knappast nån gymnaststandard men det känns som om den börjar sitta och att rörligheten släppt.

WOD Rounds for Time - Stege
12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps av
Pullups
Situps

Avsluta m 30 Renegade Rows 2x22kg


Metcon 7:32 Rx

Det flöt riktigt bra idag och det var mest flåset som tog slut. Körde obrutna pullups på 12-11-10 och bröt sen på 2 på 9-8-7. Samtliga situps obrutet (skam vore det  annars) och Renegade Rows bröts på 8-7-8-7.

Riktigt skoj pass och mina pullups börjar funka bra nu. Däremot är de inte klassiskt kippade längre som Mads påpekade utan börjar snarare automagiskt mer gå mot nån typ av Pseudo-Butterfly Pullups. I statistiska termer kan efforten på en given pullup vid intensitet beskrivas som ca 68% Butterfly, 18% Kipping och 14% Pannbensdrag :)

Skämt åsido - kanske dags söka upp lite tekniktips på Butterfly nu...

(edit)
I efterhand såg jag på CFN's blog att jag lyckats med bästa tid Rx under dagen. Det lär nog vara första och enda gången men nöjd är jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar