måndag 6 september 2010

Underbara DoubleUnders?!

Vaknade lite skönt stel imorse efter gårdagens pass men långt bättre än förväntat. Några nya blåsor i händerna och ömmande axlar men inga störra men.

Valde att köra lunchpasset på Crossfit Nordic med Mads idag och började med lite försiktiga stretcher från i lördags samt 1x5 CTB L-Pullup (känns lättare och lättare) och 1x2 RingDips. Jag inbillade mig att det skulle gå att köra flera dips idag, men där hade jag och mina axlar olika syn på saken.

Uppvärmingen för dagen började med 500m rodd. Kändes riktigt bra idag och jag låg på 1:28/500 i pratbart tempo till 250-300 meter innan det började gå lite tyngre. Avslutade med en total på 1:33:5 utan att på något sätt vara slutkörd utan det kändes lugnt och kontrollerat. Sista 100m var snarare en nedvarvning med splittime runt 1:45.
Det kanske finns ett nytt PR i framtiden trots allt. Jag behöver bara förbättra mitt gamla med 0,7 sekunder för att ta andraplatsen på PR-tavlan :)

Lite "Mads Special", Sumo Windmills och Masken senare gick vi över på teknik/styrkedelen.

Press/PushPress/Push Jerk 3/4/5 reps x5

Som vanligt bråkade mina handleder. Det är nånting med vridningen när jag rackar stången och särskilt i nederläge och när den ska bromsas upp.
Körde 20/30/35 kg innan jag fick ge upp. Nåt som liknar "änkestötar" från utsidan tummen hela vägen upp till armvecket på båda sidor.
Vi kom överens om att jag skulle köra hantlar i passet istället och att jag bara skulle testa några till pushpress och strunta i de andra 2.

Sagt och gjort; avslutning på 2x8 Pushpress på 35kg funkade skapligt.

Dagens WOD var en riktig mix av saker jag verkligen är dålig på så förväntningarna var ganska låga på resultatet.


WOD AMRAP 15 min
10 Pushpress 50kg (mod 35kg)
10 Toes to Bar (mod box)
10 Double Unders

Result: 6 varv, 10 Pushpress och 5 T2B

Sur som ättika under passet över att inte kunna prestera bättre (sorry!)
Ett flertal av mina Pushpress blev snarare rena pressar för att hålla momentum (när Mads inte kollade och korrigerade mig) . Tekniken var som bortblåst!!
Givetvis glömde jag dessutom att jag skulle köra med hantlar så det blev stång genom hela. Smart drag...
När det gäller Toes to Bar så valde mitt grepp och mina axlar att påminna mig om vad jag gjorde igår så alla reps var både tunga och långsamma, trots avspark på låda.

På den positiva sidan så var det mitt första pass där jag såg fram emot Double Unders-segmentet! Jag fick till flera "Singel-Singel-Dubbel"-kombos och några "Singel-Dubbel" så det kanske finns hopp. Jag slog mig dessutom bara i nacken med repet en gång!!

Avslutade med lite nyfunnen stretch samt 10 Ring Pushups innan det bar av tillbaka till kontoret.

Dagens fråga: Är det normalt att känna ett sug efter att testa 5 respektive 10km rodd på tid.. bara för skojs skull?


Dagens insikt: "Trots att jag är smidig som en gråsten har jag Midline Stability som en manet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar