tisdag 28 september 2010

Ett PB och en smäll på käften

Idag var det nära att jag avbokade träningen. Tidigt maraton-möte på jobbet (drygt 5h i ett rum med dålig ventilation) efter en natt med dålig sömn och några tusen elakartade baciller i kroppen som inte bestämt sig för om jag ska vara sjuk eller inte så kändes det allt annat än lockande. Enligt devisen "Endera bryter det ut eller går över" (med andra ord en mildare variant av "det som inte dödar härdar") så blev det CFN iallafall. Erik bjöd på en Vemma-shot innan passet och jag hoppas den är lika bra som det ryktas.

Uppvärmningen bjöd på ett lite oväntat resultat. Den inleddes med 500m rodd och jag testade på Damper 10 för första gången på evigheter men utan att gå för fullt med tanke på hur jag mår.
Konstigt nog nådde jag 500m på ett nytt PB på 1:28.2 !?!

Det verkar vara något visst med uppvärmningar och PB för mig och idag hade jag inte ens "favoritmaskinen". Jag måste nog göra ett försök på D10 och köra all-out på 500m när jag är frisk. Erik tippade på att jag har en sub 1:25 i mig och det vore ju sjukt trevligt om han har rätt.

Efter detta och en hel del stretch och hopp kördes teknikövningar på Hang Squat Clean.
Återigen något jag inte känner mig helt hemma på men jag körde mina 5x5 á 80 % på 40 kilo. Säkert runt 80% med den teknik jag har nu (droopy elbows, inåtgående knän och rackning i händerna) men det skulle vara intressant att se vad korrekt teknik skulle ge. 


WOD 5 Rounds for Time
5 Hang Squat Clean 50kg (mod 40kg)
20 boxjump 60cm (mod 45cm)
1 Burpee

Metcon: 6:41

Tunga lyft med tveksam kvalitet. Jag borde nog dessutom ha tandskydd eller hjälm eftersom jag lyckades slå till mig själv rätt ordentligt på hakan med stången vid ett av lyften.. Tur man inte har glaskäke :)
Boxjumps blev mest "höga trappsteg". Höger ljumske smärtar fortfarande lite efter GHD'n. Vete 17 vad jag gjorde..

Nåväl, ett kul pass och alltid roligt med ett PB (även om det vore dags för lite framsteg på nåt annat än rodd.. byte av fokus kanske vore nåt..)
Resten av kvällen ska nu tillbringas under en filt med oceaner av hett te så jag är i form till 08.00-passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar