måndag 27 september 2010

Attackrodd, osttårta och gratulationer

Efter en riktigt skön vilohelg i goda vänners lag med en massa goda viner och god - garanterat icke-sanktionerad - mat så var det tillbaka till vardagen idag. 
Helgen som gick bjöd ju även på "Fit as Fu*k"-tävlingen i Köpenhamn där Jenny tog en hedrande bronsmedalj och Númi tydligen landade precis utanför finalen. Grattis till ruggigt starka prestationer!!
Jag googlade mig grön i lördags för resultatlistor men fick nöja mig med lite bildmaterial. Trist att det inte fanns nån typ av live-updates, men jag är ju iofs IT-skadad och de i tävlingsledningen hade nog fullt upp att göra ändå.

Nåväl, över till dagens begivenheter:
Jag misstänker att jag var den enda som log ganska förnöjt över det jag såg på tavlan idag: 
2000m rodd & 200 Burpees i par!
I like it!!!

Dagens uppvärmning var som ett halvt pass i sig.
3 varv av 
- Krabbgång
- Masken
- Squats
- Hopprep

10 personer som kör krabbgång gör att hela gymet ser ut som en radiobils-arena där alla försöker undgå att krocka. En ganska kul syn med andra ord :)
"Masken" gick inte alls idag. All typ av pressrörelse över axelhöjd funkade inte alls bra, så jag är sannolikt sliten sen HSPU fortfarande.

Dagens teknik/styrka var dips på lådor. 5x80%
Det gick förvånansvärt bra så länge jag höll mig till de som var lika höga, men när jag hamnade på en mellanlåda där det skilde 5cm i höjd mellan höger och vänster var det inte lika skoj.
Gjorde iallafall 10-8-6-8-8 snabba reps!

WOD for Time i par
2000 m rodd
200 burpees

Byte varje minut. En ror, den andra gör burpees. När rodden är klar görs resterande burpees som armhävningar där en jobbar åt gången med fria byten.

Metcon: 11:40

Min taktik var att köra 95% av all out på rodden för att snabbt gå över till pushups.
Jag låg nog generellt över 270 meter varje minut med en bästa på 360m första minuten. Burpees gick desto segare där jag låg mellan 8-10 varje varv (Javad drog 27 första varvet!!!).
Split-tiden på vår rodd var 1.41.3 vilket är helt ok med tanke på glidmeter och byten.

Markus och jag var klara först med rodden, men det faktum att vi (mest jag) inte var så snabba på Burpees och att pushups sedan gick ganska segt gjorde att Javad och Amany gick om oss och vi fick stryk med 30 sekunder. Stefan med parkamrat var löjligt snabba på markövningarna och slog oss med en minut. Win some, lose some...

Jag skyller delar på flåset på helgen som gick och den oemotståndliga och nedbrytande osttårtan. 

Notera att vi inte snackar om nån fånig Quiche utan snarare en fransmans våta dröm.
Detta är den uppmätta mängden ost till en tårta:


Innan gräddning



















Vilande i väntan på att stabilisera sig lite
medan vi förväntansfullt testar vinet.


Inte den optimala burpee-uppladdningen, men det är nog bra "roddar-mat" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar