tisdag 14 september 2010

Going solo on Parövningar

Gratispasset på CFN med Jonas och Carro från jobbet. Av de sju som "skulle med" blev det till slut bara två kvar.

Vi började med lite teknik på MuscleUp-övergångar som inte funkade alls. Dels är jag alldeles för svag (all ork försvinner precis i övergången) och dels så känner jag mig själv; Jag måste bryta ned övningen för mig själv och testa själv i små segment.
Självassisterat funkar men jag gjorde nog allt fel när vi skulle assistera varandra för det tog bara stopp.

Efter det gick Erik igenom Kipping Pullups och det är alltid nyttigt att få teorin förklarad av flera olika instruktörer. Jag tror jag fick nån ny insikt idag i och med hans demo att lätta från stången. 

Slutligen dages WOD som var en repris på en tidigare setup. Arbete i par

WOD for Time
30 Parräckhäv (per person)
70 kombos Knees to Elbow  + Pullup i paret (parkamraten i plankan)
30 Parräckhäv (per person)

Då vi var ojämna par så körde jag solo med en twist. Jag skulle skugga en kille i ett av de andra paren. Problemet blev att jag var klar med mina parräckhäv (utbytta mor Ring Rows) väldigt tidigt så jag gjorde 45 sådana första varvet istället men hade en del väntan ändå.

Jag var dessutom betydligt snabbare i min kombo så under våra arbetspass nådde jag ca 30% fler reps per segment. Plankan lämnade mig förvånansvärt oberörd idag, men mina stackars händer.. Jag kommer snart behöva ta en längre vila så de får återhämta sig lite (typ lördag-söndag i helgen :)

När jag var klar med mina 35 kombos bröt jag "skuggandet" och gick jag tillbaka till 40 ringrodd.
Jag tror det var en del misstförstånd angående parräckhäven så vissa gjorde totalt 30/par och andra 60.

Jag trillade väl in på en tid runt 13 minuter tror jag men det är ganska irrelevant i sammanhanget eftersom jag inte körde på kapacitet utan det blev lite rörigt med skuggningen.
Jag blev iallafall andfådd, slet sönder 2 nivåer hud i en blåsa (mao skapade en blåsa under en blåsa och slet upp båda) och är ganska så nöjd trots allt.

Imorgon blir det early bird WOD klockan 8!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar