lördag 11 september 2010

Konstiga splits och två nya PB

Som vanligt vaknade jag sjukt tidigt på min lediga dag. Inte för att jag klagar eftersom jag vaknar pigg, men lite skumt är det. Desto bekvämare är att hinna med att handla, tvätta och städa köket innan morgonpasset :)

Vi var 7 morgonpigga personer på CFN till 10-passet idag.

Dagens uppvärmning bjöd på en ny övning: Lag-under-hunden (dvs alla på led och sist i kedjan kryper under alla och bygger sen vidare: 2 varv)!
Det hade sannolikt blivit enklare om vi börjat med att ställa upp oss i ena sidan av lokalen och inte i mitten. Nu blev det en skarp vänstersväng över lyftplatån men det gick ju det också.

Teknikpasset var.. split clean?? (uppdateras när jag Rickard postat schemat).
Skumt var det iallafall med alldeles för många saker att hålla i huvudet. Jag är ju inget vidare på explosiva övningar, men det gick skapligt på ren styrka. 
Jag blev till slut beordrad att höja vikten med minst 10 kg för att tvingas in i lite mer teknik, men fan vet om det hjälpte. Slutade med ett par reps på 55 kg iallafall.

WOD - Rounds for Time
1000m Rodd
sen 5 varv
12 Kettlebell fullswing 20kg
8 pullups
12 situps

Metcon: 12:38 Rx

Rodden känns så sjukt bra denna vecka. Nümi och jag gick ut ganska hårt och Rickard hojtade nåt om att vi måste pace'a, men jag vet inte... Jag var klar ca 1 sekund efter Nümi på 3:23 (PB) men jag var ju inte slutkörd på något vis utan det var ju faktiskt pace'at.
Sen kom då de fem varven och jag tappade raskt totalt 4 minuter på honom innan vi var klara.

Jag har nån djupt sittande blodblåsa/bråck vid första leden på ena långfingret som ytterligare påverkar mitt redan slutkörda grepp så det var riktigt slitigt idag.
Svingarna kändes osedvanligt tunga (växlade över några till enhands) och pullupsen var en katastrof. Jag maxade 3 eller 4 innan greppet gav med sig. Pinsamt!

Rickards treat för dagen var Window-wipers som jag stod över. Jag lekte lite Hollow Rock istället och efter allt var klart stannade jag och snackade med Nümi och Karin. Fick lite tips på hur man kan kippa MuscleUps, körde lite princip-pullups och Nümi demonstrerade "Balls-to-Bar Pullups". Sjuk människa!! :)

Avslutade med en femma Ring Dips så det blev ett andra PB idag.
Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska vila imorgon och träna måndag eller tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar