onsdag 29 september 2010

Manmakers och extratunga pullups

Dagens begivenhet var morgonpasset (kl 8 - jag är inte så galen att jag klarar 07-passen än) på Crossfit Nordic med Mads som leende instruktör och "nick-name-skapare". Tur att man satt sitt eget redan...
Jag kännde mig inte piggare men å andra sidan inte sämre idag så det var ganska skönt att se att det inte var ett flås-pass som stod på schemat.

Vi började med lite "Radiobilar" (dvs krabbgång), Mads Special, Sumo Windmills etc för att få upp rörligheten. Kändes genomgående väldigt stelt och styltigt idag och 5 minuter in i uppvärmningen kände jag en dov huvudvärk komma smygande men den utvecklades inte till en showstopper - tack och lov.

Teknik/Styrkedelen för dagen var Weighted Pullups. Ingen vidare timing eftersom jag just beklagat mig för Nils att mina pullups känts riktigt illa hela veckan. Generellt tunga och utan driv, vilket jag till viss del återigen skyller på smärtan i höften.

Planen var 5-5-5-5-5 på 80% men jag nöjde mig med fyra femmor.
9-9-12-12 kg och då hade jag passerat 80% med råge. Intressant att testa dock.

Dagens pass var tyvärr ingen Rx-kandidat pga Double Unders men i övrigt något som såg lockande ut. 

WOD AMRAP 16 min
1x100 Double Unders (Mod: 300 Singles)
sen AMRAP kvarvarande tid:
10 Manmakers 20kg
8 Pullups
10 Situps

6 varv + 5 Manmakers

Körde Manmakers på 20kg Kettlebells (mer hemtamt) och de tre första varven gick de obrutet. Av nån outgrundlig anledning funkade helt plötsligt mina kippar och jag körde obrutna pullups de första varven innan jag fick hjärnsläpp vid 6 reps på varv tre och tappade allt flyt. Riktigt skoj eftersom jag inte klarat 8 i rad tidigare och än mindre i en WOD. De gick dessutom ganska snabbt idag, mitt false grip till trots :)
Situps blir som vanligt lite "R&R" för min del där jag kunde ladda inför nästa varv.

Ett riktigt roligt pass som tog duktigt på bålmuskulaturen och det var upplyftande att se att pullups rör sig åt rätt håll. Imorgon blir det vila dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar