tisdag 21 september 2010

Toes to bar och L-pullups - ouch

Ikväll blev det pass på Haga för Jenny. En välbesökt tillställning som gästades av undertecknad och Stefan...

Vi började ute i gymet med lite improviserade "Jami-stretchar", värmde upp med 500m rodd (1:40 - inget flyt alls och hade den maskinen som kuggar över vid för hög belastning).

Efter lite snabba tekniktester kastade vi oss med ohejdad glädje och entusiasm över dagens WOD.  Stefan var extra entusiastisk efter att ha kört GHD situps igår.

WOD 7 Rounds for Time
3 L-Pullups
7 High Boxjump (65-70cm)
10 Toes to Bar

Metcon: 12:43

What can I say... jag avskyr Toes to Bar men jag genomled 70 mindre snygga repetitioner utan låda. Och som vanligt problem med händerna och är nere i nån typ av false grip i fingertopparna efter 3-5 reps. Story of my life.. eh.. hands

Nu ska jag festa till det på lite mer biltong och ha svåra överväganden med mig själv om jag ska hitta på nåt intressant imorgon bitti eller om det är vila som gäller...
PS
Det verkar som om mina 912 meter igår stod sig ganska bra. Vet inte om det var dagens längsta men det känns skönt att höra att det iallafall var med "up there".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar