måndag 13 september 2010

Helens Hämnd - ont, ont och ont

Välbehövlig vilodag idag med dåliga viloförutsättningar. En riktigt överjordisk träningsvärk i armar, axlar och ända upp i nacken började uppenbara sig redan i natt med en riktigt risig nattsömn som resultat. Den har dessutom tilltagit hela dagen och spridit sig till ryggen också.

Det verkar som om gårdagens muterade Helen tog mer på krafterna än jag trott, så idag blir det nog soffan för hela slanten. Den var annars en kul WOD som jag nog ska testa igen. Jag tror jag gillar Helen-variationer.

Imorgon skall det upp till bevis på kontoret då vi ska se hur många av kollegorna som faktiskt har med sig träningsväskan och följer med på gratispasset. Det har mumlats mycket om "lite ont i halsen" och andra undanflykter nu på eftermiddagen...

Jag pratade med Karin efter lördagspasset som beklagade sig över att det var svårt att få med sina kollegor men "..de är ju iofs 10 år äldre än jag.."
I mitt fall är kollegorna 10 år yngre än jag, men det verkar ju inte göra nån skillnad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar