fredag 1 juli 2011

Mary som par-WOD

Trots en minst sagt hektisk morgon fick jag med mig några kollegor till Haga för att köra lunchpasset med Andreas. Höger arm är fortfarande skräp, men med en ordentlig ice-pack-kur igår, lite voltaren och stretchar så tror jag att det rör sig i rätt riktning.

Tyvärr hanns inte min greasing med idag, men jag byggde in lite av den i uppvärmningen (kb på knä etc)

Styrka - Presscomplex
3 press- 3 pushpress - 3 pushjerk
50 - 50 - 50 - 50 - 50 kg
Set två och tre bröts dock för handskakningar efter PP. Skyller på lite för kort vila mellan set.

WOD - Mary'esque i par AMRAP 20min
6 HSPU
10 Pistols
18 Pullups

Metcon: 9 varv + 3 HSPU

Körde med Per och trots våra försöka att planera så började förvirringen på en gång.
En i paret ska jobba åt gången, men jag började med 6 HSPU (10 cm minskad ROM) sen gjorde Per 3 HSPU..?!
När vi väl löst detta flöt det på bra.
HSPU delades på 3 var, Pistols var en pina och kördes avlastat medan pullups körde jag 10-11 per varv. Ett av varven körde jag dessutom nån typ av nästan Butterfly Pullups.. Nära men jag får inget riktigt flyt så de kostar mig mer kraft än vanliga just nu och går i snitt inte snabbare pga att jag inte kan hålla ihop dem.
Trist nog slet jag upp ringfingret på båda händerna som avslutning i ivern att avsluta sista varvet.

Kul att se att Per börjar sätta kipparna. Bara att koppla ihop fler i rad och hålla flytet nu...


I övrigt ganska trött. Totalt 28g Carbs igår... Ovant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar