onsdag 29 juni 2011

Snabbpass på Haga

Lite snabbträning på Haga i eftermiddags med Per.
Hela högerarmen känns däremot halvt paralyserad efter gårdagens knådning (jag blev förvarnad) så vi siktade på en kortare metcon. Inte minst eftersom vi bara hade 30 minuter på oss...

Greasing:
Diverse stretchar

Barbell Komplex @ 40 kg
1 - 1 - 1 - 1 - 1
Allt kändes bra sånär som på front squaten. Rackpositionen var sämre än vanligt.

WOD Reps For Time
21 - 15 - 9
Pullup
KB Swing 24 kg
Boxjump

Metcon: 6:02

Inte helt snällt mot axeln men heller inte såpass att den kändes sämre efteråt. Greppet var däremot motsträvigt från första början och pullups fick brytas en del. Svingarna kördes dock med pushdown och gick ganska snabbt. Per börjar dessutom få en glimt av kipparna nu så jag får ta och njuta av stunden nu när jag fortfarande är snabbare än honom. Det är nog inte många veckor kvar innan de dagarna är förbi..

Passet kändes inte helt hundra dock utan lite allmänt tungtidag - misstänker att de senaste dagarnas risiga sömn ligger bakom samt ovanan som den påbörjade omställningen till Paleo innebär. Inte en kopp kaffe på hela dagen och typ 8g kolhydrater totalt under dagen innan träning...

Värme är förvisso bra, men inte efter sängdags.

3 kommentarer:

  1. Stort tack för, som alltid, perfekt coachning och lärande. Efter mängder med år av träning är det lika skönt varje gång att inse att man aldrig blir fullärd. Jag ska göra mitt yttersta för att få till kippningarna under sommaren.

    SvaraRadera
  2. Första två dagarna utan kolisar är inte alls roliga..men jag kan trösta dig att efter det kommer det bara bli bättre och du kommer att bli läskigt pigg :)

    SvaraRadera
  3. Jag har allvarligt withdrawal syndrome känns det som. Inte så att jag har sötsug men jag är rent löjligt trött och orkeslös. Men jag ser fram emot den läskiga fasen ;)

    SvaraRadera