söndag 17 juli 2011

Bootcamp och Gymnastik

Började dagen med lite ytterligare experiment i "matlagningslabbet". Jag är inte helt hemma än, men det tar sig så sakteliga så med ytterligare några dagars laborerande kanske det börjar likna ett basrecept värt att dokumentera.

Strax före elva bar det av till Haga för att vikariera för Andreas och hålla Bootcamp-klass. Två tappra deltagare som var sjukt duktiga. Däremot fick jag tänka lite på stående fot då en av dem hade ett skadat knä så övningarna fick bli lite modifierade. Jag var lite nervös innan eftersom jag inte kört just BC-pass förr men det fick till stor del bli crossfit-övningar i naturen. Det är om inte annat väldigt lärorikt att instruera eftersom jag - för att kunna förklara - verkligen måste tänka igenom övningarna själv.

Efter det åkte jag in till Nordic för ett eget pass. Inte helt på topp (troligen gräspollen eller nåt) men väldigt träningssugen. Dagens upplägg var sista styrkepasset i cykeln med fokus på gymnastiska övningar (brrr..)

Greasing #1
Windmill 24 kg (lite stelt på höger), 1Leg Deadlift 40 kg (helt ok), stretchar där Front Squat Bottom Stretch kändes riktigt bra idag och såg iallafall OK ut enligt David.
Barbell Complex x2 på 40 kg. Kändes riktigt bra, men jag hade ingen kamera för att kolla. Rörligheten i axlarna känns mycket bättre och även bottenläget i squaten. Kan ha att göra  med morgonens uppvärmning.
Ring Dips 2x70% (4-4), Strict Pullup 2 x 70% (5-5)

Styrkepass #4
Handstand Pushups 5 set
2-F-2-2-2 (minskad ROM: 3 plattor + abmat)
Tungt som attan och jag misstänker att allt "KB-snatchande" med mina deltagare imorse samt de ovana OHS/Snatch i fredags kan spela in. Nu är jag ju novis på HSPU, men jag borde klara bättre. Idag var det tillochmed tungt att komma upp och stå statiskt...

L-Pullups 3 x 90%
4 - 4 - 4 reps
Inte nöjd med denna heller. L-pullups får mig att fundera på om jag har slalompjäxor på fötterna eller om jag hamnat i onåd med amerikanska maffian. Mina ben och fötter är betongtunga!

Muscleup-övergångar (avlastade)
3 set om 3 strikta
3 set om 3 kippade

Greasing #2
Foamroller m stång, KB på knä, bröststretch, frogstretch

Dagens skivstångsövningar kändes osedvanligt bra, medan gymnastikövningarna inte var lika självförtroendebyggande. David bekräftade även nån typ an tennisarmbåge på höger, men jag glömde fråga vad jag ska göra åt den.

Till veckan blir det metcons igen som komplement till styrkepassen. Ska bli riktigt skönt!

Lördag 16/7
Kcal: 1 907 Carbs: 12g Fett: 107g Protein: 157g
Frukost: Äggröra, bacon/kassler/lök/paprika, dijon, espresso
Lunch: Kött, spenat & aioli
Middag: Parmaskinka, oliver, två glas vitt

Söndag 17/7
Kcal:
2 024 Carbs: 19g Fett: 119g Protein: 174g
Frukost: Äggröra, lök, gravad lax, espressos
Lunch: Äggviteomelett (rester från "labbet"), lax, lök, spenat, hollandaise + lite provsmakande från recepttesterna
Middag: Högrev, spenat, lök, paprika, parmaskinka, ett glas vitt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar