fredag 29 juli 2011

En dag på andra sidan staketet

Hade ingen definitiv plan för dagen - vila eller träna?
Däremot skulle jag vikariera för Andreas och hålla i passet på Haga på lunchen så för egen del fick jag till slut nöja mig med lite mjukträning innan det passet  med lite stretchar, strikta pullups och KB-lek. Fanns ingen tid för den riktiga greasingen, men eftersom det var många nybörjare på klassen så körde jag alla repetitioner under uppvärmningen också som lite extra instruktion.

Inspirerad av hantelveckan på CFN fick deltagarna köra lite rumänska marklyft till en början innan vi gick igenom övningarna för dagens wod. Det blev även en del reps på dessa eftersom de var nya för de flesta.

WOD - Rounds for time
20-15-10-5
Pullup
Lateral Jump Burpee
KB Swing
Mountainclimbers

Väldigt jämnt race på deltagarna på dryga 12 minuter.

Sen blev det lite mer jobb innan det bar av hemåt för att bänka sig vid videostreamen från Games. Tyvärr verkar feeden vara lite underdimensionerad och man erbjuder ingen skalbarhet i kvalitet så det hackade och frös ganska ofta. Stundtals kunde man kolla på feeden via iPhone som hade en nedskalad variant men tyvärr använder man ett mer eller mindre Mac-native format på streamingen så jag har inte lyckats få den att funka på PC. Oh well.. såg rent löjligt tungt ut och jag väntar nu på att höra hur det gick för Jenny. Kan inte vara någon lek med skadat finger och CTB Pullups..

Fick dessutom hem lite intressant läsning idag. Nu saknas bara de där semesterdagarna så man hinner plöja igenom dem..



Fredag 29/7
Kcal: 2 047 Carbs: 26g Fett: 101g Protein: 233g
Frukost: Äggröra, bacon/paprika/kassler/spenat, espresso
Lunch: Kyckling, broccoli, paprika, salsa
Middag: Oxfilehuvud, kimchi, lök, cafe de paris. En bit mörk choklad


Lite för lite till lunch idag så jag kompenserade det med all kvarvarande oxfile (ca 500g), därav den lagom skeva energibalansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar