tisdag 19 juli 2011

Ljudlösa lyft och en tung Christine

Man ska som det sägs inte ropa hej innan man är över bäcken och det stämde nog med passet igår. Kände nästan ingenting i hamstrings när jag gick och lade mig igår, men imorse var det en annan visa. Bättre än befarat med tanke på "varningarna" men hela posterior chain kändes ganska välstekt.

För att bygga på klysch-poängerna så ska ont med ont fördrivas så jag höll mig till schemat med styrkepass #1 och egen metcon idag.

En lite extra utmaning under dagens träning var att det filmades och intervjuades med vår egen moviestar Jenny inför The Games så jag fick göra mitt bästa för att hålla mig ur bild, lyfta utan att andas och byta vikter ninja-tyst.

Greasing #1
Körde complexet på 50kg idag och det kändes ganska ok. Tappade midline lite i pushpress dock. Windmills på 24 kändes stabila och lätta.

Styrkepass #1
Front Squat 3-3-3-3 @ 90%
55-60-65-75kg
Kändes genomgående bra och med fullt djup. Såg tyvärr att vänster knä drar sig lite inåt i vändningen.

Push Jerk 3-3-3-3 @ 90%
40-45-50-55kg
Kändes bra upp till 55 som jag nog skulle klassa som so-so. Kameran avslöjade återigen lite nigning och slarvig bålstabilitet. Skyller lite på sviter från gårdagen.

Power Clean 3-3-3-3 @ 90%
45-50-55-60kg
Tyvärr dog batteriet så dessa fastnade inte på film. Några kändes rätt, men inte alla. Dock kändes alla lyft lätta.

Sen var det dags för eget val av metcon inom utsatta ramar. Hade det inte varit för att jag redan igår bestämt en specifik metcon för dagen så hade jag nog valt nåt annat som inte plågat baksidan lika hårt...

WOD - Christine 
3 Rounds for Time
500 m Row
12 Deadlift 100kg
21 Boxjump 50cm

Metcon: 13:08 Rx

Redan under första rodden kände jag att detta var en dålig idé.. Jag låg strax under 2min/500 på alla roddar och det var inte särskilt paceat utan jag var helt enkelt muskeltrött. Jag har nog aldrig varit med om att så lätta marklyft varit så tunga. Bröts 4/4/4, 6/6 och 6/6 vilket inte kändes särskilt uppmuntrande. Långsamma metodiska boxjumps med "bara" en miss där jag sparkade tårna i lådan. Nämnde jag att de var långsamma?


Precis som jag befarat var detta ett elakt pass att köra dagen efter rumänerna (och dagens styrkedel) men märkligt nog blev det PB på WOD'en, vilket faktiskt känns ganska nedslående med tanke på hur dåligt jag tyckte den gick. Som helhet blev dagens träningssession ganska lång men den annalkande träningsvärken känns iallafall bra och välförtjänt.

Greasing #2
Lite extra välbehövlig foamroller på mer än bröstrygg, extra frog+sträck-omgång för hamstrings mm

Kost Tisdag 19/7
Kcal:
1 899 Carbs: 20g Fett: 122g Protein: 171g
Frukost: Espresso
Lunch: Äggröra bacon/kassler/högrev/lök
Middag: Kokt torsk, brynt opastöriserat smör, hackat ägg, blomkål, lök. 
Lite hallon och två rutor mörk choklad.

Kanske borde köra dagarna utan frukost på vilodag istället. Jag är inte van att träna på fastande mage..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar