onsdag 13 juli 2011

Teknikpass utan metcon

Lite lunchträning idag där jag körde första styrke/teknikpasset från Rickards planering.

Greasing #1
Windmill 4/4 @24kg, 1-Leg Deadlift 4/4 @ 40 kg, stretchar. Rackstretchen kändes inget vidare idag..
Barbell Complex @ 40 kg
Stannade vid varje "nyckelpunkt"och försökte justera positionen, men filmklippet jag hann med avslöjar många fler missar än jag känner.


All teknik/styrka nedskalad i vikt för fokus på korrekta rörelser
Push Jerk 3-3-3-3
40-50-45-45kg

Har en tendens att landa i nigning istället för att sitta bakåt, men jag tror några reps blev som det var tänkt.

Power Clean 3-3-3-3
45-50-50-50kg
Skitövning på ren svenska! Nästan glad att kameran dog i mitten så jag slapp se mer av eländet!

Front Squat 3-3-3-3
55-60-65-70kg
Kändes riktigt bra idag. Überfokus på knän utåt, kort paus i botten för att justera rackposition. Nu var det däremot synd att inte kameran var med för det skulle vara kul att se om de såg ut som de kändes.

Eftersom halsen inte är helt pigg än så valde jag bort metcon och körde en liten känna-mig-för-Tabata istället.

Tabata Row: 790 meter (!?)
111, 109, 112, 105, 97, 95, 58!, 102 meter.
Fick svart på vitt att jag inte är helt frisk. Testade med ett mål på 110 meter vilket innebar pace på runda 1-3 men sen föll jag igenom runda fyra-fem med lite hosta. De 58 metrarna beror på att jag tappade fötterna i maskinen och tappade en massa sekunder. Tur det iofs eftersom en sub-800-rodd skulle kännas som ett riktigt nederlag om jag suttit på maskinen hela tiden.

Greasing #2
Ryggstretch m Foamroller+ stång, Frogsquat, Kobrastretch, bröstmuskel, KB på knä

Onsdag 13/7
Kcal: 1959 Carbs: 18,6g Fett: 112g Protein: 216g
Frukost: Äggröra lök/bacon/kassler, Espresso
Lunch: Nötstek, broccoli, Grov Dijonsenap
Middag: Kyckling, aioli, Kimchi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar