tisdag 12 juli 2011

Get, Svin och Vin

Forfarande lite snuvig med sporadisk hosta men körde mitt första PT-pass med Rickard idag.
Nu bestod en hel del av passet av diskussioner om mål, svaga områden och teoretiska förbättringar vilket passade mina avklingande bakterier ganska väl. Mina Front Squats har ju flera svagheter men glädjande(?) nog verkar vissa delar bara bero på min hjärna snarare än bristande rörlighet/styrka..


Hädanefter blir det en hel del fokus på mina gamla ärke-nemesis-getter för att försöka få ordning på knäriktning, rackhöjd, och mobilitet. Är löjligt tränings-taggad nu och det känns som om jag börjat närma mig en nivå där jag om inte annat börjar kunna tillgodogöra mig instruktionerna bättre. Jag är ju inte begåvad med världens bästa kinetiska intelligens, men om jag bara kan hålla koncentrationen så kanske det kan gå vägen..
Jag har även förbud mot vissa övningar i egna metcons tills dess att tekniker sitter.


Greasing #1
Windmill 4/4 @ 24 kg (ganska enkelt)
1 Leg DL 4/4 @ 2x20kg KB (ok)
Hollow Rocks, Shoulder Rolls
Sidoutfall
Inget komplex eller rackstretch pga trångt om stänger

Efter min session med Rickard roade jag mig med att öva handstående mot vägg.

Handstand  4 x 90%
32-30-30-30 sek
Kändes riktigt bra idag. Fokus på form och full utsträckning i kroppen, raka parallella ben och "korrekt anspänd" bål. Däremot börjar det helt klart bli tungt runt 25 sekunder...

Greasing #2
KB på Knä
Frog Squat
Ryggstretch Foamroller + stång

Efter det blev det ett besök på Svinet i goda vänners lag.
Det gemensamma beslutet var att dela på en "En Karnivors Dröm"; En bit karre, kotlett, nacke, rib och en salsiccia med tillhörande tysk potatissallad med picklade grönsaker (där jag åt just salladen/grönsaker och lämnade potatisen till mina medmänniskor).
Riktigt gott, men aningen lite kött att dela på fyra - men det var jag nog ensam om att tycka..



Tisdag 12/7
Kcal:
2062 Carbs: 10g Fett: 120g Protein: 181g
Frukost: Äggröra lök/bacon/kassler, Espresso
Lunch: Ägg, kyckling, aioli
Middag: Grillat Svin, sallad, rostad vitlöksmajo, dragonsmörsås, 2 glas rött + ett ägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar