söndag 26 juni 2011

Veckans Getflock av Andreas

Jag ska rycka in och vikariera för Andreas på några Bootcamp-pass senare i sommar och tänkte att jag kanske borde vara med på något själv också så som en lagom avslutning på midsommarhelgen bar det av till Haga på förmiddagen.

Jag började med ca 20 minuter mobility med fokus på axlar innan passet började.

Det visade sig att jag var den enda deltagaren och jag fick förvarningen om att det skulle bli ett get-pass för min del.

No shit!

Med tanke på att passet började med lugn jogg (släpandes på en 10kgs stång) och vad min kropp/rygg/andningsfunktion tycker om löpning så insåg jag att det skulle bli en lång timme. Och inte en enda övrig deltagare att gömma sig bakom ;)

Efter lite uppvärmning blev det mer lugn jogging innan högra delen av min korsrygg helt enkelt sa ifrån.
Det kördes bearcrawl (med den eländiga käppen), Military Crawl, "gående brygga" eller vad man ska kalla det. Overhead Lunges och Overhead Duck Walk fick ersätta Burpees för sträcka eftersom min högra axel protesterade.
I efterhand insåg jag varför axeln var kinkig idag. Efter att jag tog TBE-vaccinet i vänster deltoidmuskel har den ömmat en hel del så jag har sovit större delen av natten på höger axel.

En hög stubbe fick fungera som box för "Box Climbs" som kombinerades med låånga Hollow Rocks innan det blev några evighetslånga Overhead Carry på väg tillbaka med situps/Burpee Situps varje gång jag behövde vila. Som avslutning kördes bottom_to-bottom-Squats samt lite frontböjare med varianter på flutter kicks (liggande på en j-a tistel).

Abnormt jobbigt pass med i stort sett bara övningar jag verkligen suger på. Det saknades väl bara Muscleups och Doubleunders för att ha gjort getflocken komplett.

Tack och lov bidrog Andreas med bra coachning och stort tålamod. Sen kändes det ju inte helt fel att ha en timmes massage inbokad när jag kom tillbaka till Haga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar