söndag 5 juni 2011

Lite Lyftkombinationer

Idag blev det lite egen träning på Crossfit Nordic. Kom iväg långt senare än jag tänkt eftersom jag satt hemma och kollade på uppdateringar från Regionals för att se hur det gick för Jenny och Númi.

Först gången i hela mitt liv jag aktivt följer en idrottstävling i någon form, och så sitter man med en twitterfeed... Lite smått ironiskt..

När resultaten för "Amanda" postades och Jenny låg trea (eller egentligen tvåa) med väldigt få tävlande kvar såg det mer eller mindre klart ut så då tyckte jag det var dags för lite egen aktivitet också.

Idag fick det räcka med lite styrka och lyftteknik i tre segment - halvt som halvt för att testa nya skorna lite mer. Började med lite mobility och 2x10 Windmill på 20kg. Helt ok, men det kändes att det var ett tag sen jag körde dem.

Clean Combo (Squat Clean - Power Clean - Hang Power Clean)
40-50-60-70-80(F)
Bröt kombinationen på 80kg och skippade HPC. Kändes som ett smart drag eftersom redan Squat Clean var rent osannolikt ful där jag drar med armarna långt innan jag sträckt kroppen och PC'n landades i nöd-bakåtlutad position.
På 70kg kändes det dock helt ok, men lite frame-by-frame-analys av filmen jag tog visade med pinsam tydlighet att jag drar för tidigt. Knäna verkar gå åt rätt håll (alltid nåt) och det finns en definitiv shrug men draget är helt feltime'at.

Press Combo (Press - Push Press - Push Jerk)
40-50-55-60-65kg
Inte mycket att säga. Ganska modesta vikter men aningen wobbel och efterpress på sista PJ. Lite öm i handlederna

Deadlift 5x3 reps
100-120-140-150-160(F)
Kändes generellt tungt idag så 160-lyftet lade jag ner igen när stången lagom nått halva smalbenet.

Överlag var det mest grepp och handleder som var mest möra idag, men å andra sidan var det planerat som ett teknikpass.

Helgen börjar om inte annat utmynna i nån typ av mer långsiktig plan för sommaren och eventuellt kortsiktig (allt är relativt) för morgondagen. Ta i trä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar