fredag 24 juni 2011

Midsommar-WOD på taket

Jag hade egentligen planerad vila idag men när det började dyka upp en massa FB-feeds med midsommarpass här och var så tyckte jag att jag inte kunde vara sämre.

Trots lite småbegränsade resurser fick jag till något lagom flåsigt. Passet fick köras uppe på taket eftersom jag misstänker att fullsvingar med KB kan ge en intressant patina till taket i lägenheten och störa grannsämjan.

WOD - Double and Half - For time
40 Burpee
10 KB Swing 24 kg
20 Burpee
20 KB Swing 24 kg
10 Burpee
40 KB Swing 24 kg

Metcon: 8:39

Nackdelen med att köra på taket var att jag i bottenläget på mina burpees hade näsan inte alltför långt från en AC-fläkt som plötsligt virvlade upp en liten dammtornado rakt i ansiktet på mig, men i övrigt funkade det ganska bra.
Burpees kändes väldigt bra upp till dryga 20 innan de började bli sega och underarmarna stasade duktigt i slutet av svingarna. De sista 40 bröts på 15/15/10 och i stort sett alla reps kördes med "punch" i slutet. Är det nån som vet om det är "CF-OK" eller inte förutsatt att man når full extension i slutet?


Ett skönt lunchpass innan sillen blev det iallafall. Glad Midsommar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar