fredag 25 februari 2011

Fredagsmys med Angie Rx

Hade velat hela förmiddagen angående om/hur jag skulle träna idag.
Ursprungligen hade jag nån idé om att delta på CFN's tävling men med tanke på att jag inte är helt kurant och min (sällsynta) självinsikt över att jag har en tendens att frikoppla förnuftet när tävlingsdjävulen sätter in valde jag att avstå.

Tog istället tillfället i akt att åka in på Haga och köra lunchpasset med Susanne. Jag hade nån fullständigt ogrundad missuppfattning om att det skulle kunna bli ett lite enklare pass. Typ mycket flås men nåt jag skulle kunna skala/pace'a efter förmåga. Vi har ju dessutom bara den gamla väggklockan så det blir ju inte nån sekundjakt.

Fat Chance!!

Susanne berättade glatt att dagens pass var Angie. Så mycket för "kontrollerat fredagsmys".
Hornen och huggtänderna växte ju ganska omgående och jag smet in i omklädningsrummet för att hämta telefonen så jag kunde ta tid. Angie hade jag ju faktiskt kört en gång i höstas så jag hade en måltid att sikta på. Jag är förvisso tyngre nu och med axeltrassel, men jag är å andra sidan starkare och har bättre teknik.

Här skulle det klockas!!

ANGIE - For time (med mellantider och jmf mot sist)

100 Pullups (5:50 - Minus 26 sek )
100 Pushups (12:43 - Minus 17 sek)
100 Situps (15:37 - Minus 9 sek)
100 Squats (17:53 - Minus 42 sek)


Metcon: 17:53 Rx
(PB - sist jag testade landade jag på 18.35)

Jag som generellt inte gillar pullups på "lågt räcke" och dessutom med axeln i åtanke hade jag inga förväntningar alls. Dröm om min förvåning när de flöt riktigt fint!

Brace yourself - här kommer min siffernedbrytning:)
Personbästa i obrutna Pullups (25 st) och de första 50 var klara på 1.59.
Sen gick det däremot desto långsammare. Grepp/Kip var ganska stekta sen gårdagen och jag nådde 100 reps på 5.50. Detta är iallafall 26 sekunder snabbare än sist då jag landade på 6:16).

Armhävningar är fortfarande överlägset värst i Angie.
15 obrutna, följt av 10 följt av en eländig röra...
När nummer hundra åmades upp under frustande svordomar stod klockan på 12.43 - vilket ger en segmentstid för 100 pushups på 6.53. Här gick det dock långsammare. Sist tog armhävningarna 6.44

Situps delades 50+50 med hålltider på 14.10 och klart på 15.37
På segmentet ger det då 50 st på 1.27 och 100 st på 2.54.
Återigen långsammare då det sist gick på 2.46 - illa!

Squats bröts på 45-25-15-10-5 (inte helt enligt plan) och jag avslutade på 17.53 vilket ger 2.16 för 100 reps.
Här tog jag igen tid med råge. I Oktober tog mina squats 2.49 och jag minns dem som värre än idag.



Som en Kontors-treat blev det sen "Tabata Kramp-i-vadmuskel" och "Death by brist på Finmotorik vid Tangentbord".

Riktigt  skönt pass trots allt.
PB på både pullups och Metcon känns som ett bra sätt att börja helgen. Och inte minst känslan av att axeln höll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar