torsdag 24 februari 2011

My kind of Workout

I morse hann jag iallafall med ett pass på CFN med Ali.
Hade kollat hemsidan igår och det såg verkligen ut som något i min smak.

Däremot är det fascinerande hur stel jag är i kroppen kl 07 på morgonen och inte underlättar det att sätta sig i en bil som håller -18 grader...

Uppvärmning med 500 m rodd (1:38) och lite teknikövningar med käpp.

Styrka/Teknik
Deadlift 3-3-3 @ 80%
120-140-155 kg
Kändes lätt idag och var nog ganska rättvisa 70-80%.
Tangerat PB på treor men kändes mycket lättare än sist - hade utan problem kunnat dra femmor på 155kg idag.

Good Morning 8-8-8 @ 80%
20-40 kg
Hann bara två vändor men jag har tydligen gjort dessa fel tidigare eftersom Ali påpekade att jag skulle böja benen betydligt mer än jag gjort förr.


WOD 10 min - Every minute - On the minute
4 Deadlift 100kg (BW)
8 Russian KB Swing 32kg
2 Burpee

Direkt följt av 500m rodd - 1:32.5

Nu verkade ingen vara helt klar över hur poängberäkningen skulle funka. Jag gjorde alla varv iallafall  (klar runt 30-33sek/varv) men utöver det gav jag upp tankarna på räknemodell. Om den dyker upp och förklaras på CFN's hemsida får jag väl editera den här posten och ange poängen.

Lyften var inga problem alls och gick snabbt och stabilt. Lite mör i händerna av KB-svingarna - önskar mig en Competition-32'a med större grepp så jag slipper hålla lillfingrarna utanför ;)
Burpees var mest en annoyance i detta eftersom jag hade så gott om tid på mig (svingarna var oftast klara runt 20-24 sek)

Sen kom rodden.
Låg på en split på knappt 1.28 upp till 300 meter men insåg att jag inte skulle orka inte hålla mig under 1.30-strecket. Bättre än jag trott med tanke på de senaste dagarnas rodd, men sämre än jag önskat.

Lite surt att jag inte kände mig helt 100 i kroppen men jag inbillar mig att detta borde gå under 1.30 en bra dag (eller så har jag bara storhetsvansinne). All in all ett kul och ganska "enkelt" pass i min smak.

Grymt starkt jobbat av Andreas och Christian som tog PB på 500 meter som avslutning på passet!!

Nu ska jag bara överleva den sista dagen i kurslokalen, men sånt är väl en av de utmaningar Crossfit syftar till att förbereda oss för ;)

2 kommentarer:

  1. Grattis på namnsdagen!
    Precis hittat din blogg, men gillar den och kommer komma tillbaka för mer inspiration.

    På helgen är jag på besök i huvudstaden och tänkte då besöka CFN på Söndagen för att köra ett pass. Skall bli kul. Kanske vi syns

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit och grattis i efterskott!

    Jag kommer nog besöka CFN både lördag och söndag tror jag så om du ser nån lagom stel och skäggig jobba på stretchar är det nog jag ;)

    SvaraRadera