tisdag 1 februari 2011

Dubbel-WOD och L1-Cert

Idag var jag stundtals billös så det blev det pass på Haga med Susanne. Ingen greasing hanns med idag utan jag var snarare tacksam att jag hann i tid till passet.

Uppvärmning:
Löpning, DU-träning och elaka kålmaskar, gående utfall etc.
DoubleUnders landas irriterande nog fortfarande åt h-e "fel" och gör ont i knät.


WOD # 1 AMRAP 10 min
2 Wallclimb
5 Toes To Bar
10 Squat Jump

R: 7 Rounds

Ca 5 min vila och "omgruppering"

WOD #2 AMRAP 10 min
10 WallBall 6 kg (tyngsta som fanns)
10 Pullup
35 DoubleUnders (mod: 105 Singles)
R: 5 Rounds

Det blev lite trångt vid pullup-räcket så jag fick vänta lite både under #1 och #2 men det var en välkommen vila. WallClimb var en ny och intressant upplevelse (särskilt med en Grace i kroppen sen igår).
De första varvet gick de väldigt snabbt och enkelt hela vägen till bröst mot vägg, men de två sista varven var de tunga. T2B flöt ganska fint men tyngst var nog WallBall tror jag då den är ganska ovan och mina vader led svårt av att balansera på mjölksyretröskeln.

Sen fick jag glada nyheter imorse.
Jag postade en frustrerad och halvt allvarlig kommentar på CFN igår om någon var sugen på att byta en plats på L1-certet i Mars mot en i April (som fortfarande har lediga platser) och fick napp!
När jag mailade Crossfit.Com för att kolla om det var möjligt att byta fick jag svaret att jag fått en reservplats på certet 26-27/3 så det blev en snabb registrering/betalning imorse och nedladdning av kompendium.

Nu blir det plugga av! Ibland har man tur!!

3 kommentarer:

  1. GRattis du kommer gilla Certet!

    SvaraRadera
  2. Underbart Broder!

    Du kommer att älska det! Jag lovar att det är hur kul som helst:-)

    //Mads

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Från att vara lite tveksam ser jag verkligen fram emot certet nu :)

    SvaraRadera