lördag 19 februari 2011

Linda Light

Lite rasslig i luftrören och öm i knäna idag så det fick bli en styrkevariant innan helgvilan.

Friska -19 i Solna på morgonkvisten som dessutom påverkar lungorna en del för en småförkyld astmatiker men det var riktigt fint på vägen in till CFN.

Greasing
2 min hopprep. Note to self - Buddy Lee-rep stelnar av att ligga i bilen när det är kallt.
Stretchar - Rackstretchen kändes ovanligt bra
Hollow Rock 3 x 10 (lätt)
1 Leg Deadlift 6+6 @ 40 kg (ok)
Barbell Complex 1 x 3 @ 40 kg (lätt)
Windmill 8+8 @ 20 kg (lätt)

Sen tänkte jag köra nån skalad variant av Linda, men efter att ha snackat med Mads så insåg jag att den fick moddas lite också - jag hade missat att det var Squat Clean och inte Power Clean och jag tänkte låta bli att squatta idag med tanke på mina knän.

Tänkte initialt köra på 80% av Rx men tog det säkra före det osäkra. Jag hade dessutom en tid att passa.

WOD Modified LINDA  for time
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps
Deadlift 105 kg (120 varv ett men kändes inget bra)
Bench Press 70 kg
Power Clean 50 kg (60 varv 1)

Metcon: 23.35

Det blev ett lite rörigt pass.
Korsryggen hade definitivt inte hämtat sig sen i onsdags och det kändes att detta var dag  4 utan vila.
Mycket besviken på att behöva plocka av från marklyften och PC! Jag ska klara marklyften på 120 utan stora problem normalt men tänkte att det var dumt att provocera ryggen mer än nödvändigt.
Bänken flöt dock utan problem och var aldrig riktigt tung.
PC kändes istället lätt på 50, men eftersom jag bytte på DL/PC samtidigt så orkade jag inte rigga om.

En vacker dag ska Linda köras Rx men det är nog en stund kvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar