fredag 11 februari 2011

MorgonWOD med The Wodfather

Vaknade pigg och nöjd vid halvsextiden imorse. Jag har väl nån sjuk läggning men jag gillar snöstormar och får extra energi av lite "Armageddon-väder".

Det tog en stund att sopa av bilen men fyrhjulsdrift gör att det bara är kul att köra runt i city såna här dagar - om jag bara slapp medtrafikanter som aldrig sett snö förr.

Kände mig dock ganska stel idag så fysiskt var jag inte upplagd för stordåd, trots ett pass som jag såg fram emot.

Uppvärmning 
500 m rodd i "prattempo" (1:39)
Stretchar

Teknik
5 x 90% MuscleUp-övergångar (avlastat)
Kändes tekniskt ganska ok, men muskulärt mindre bra. Axlar och grepp är toast sen gårdagen.


WOD for Time
Inom 10 minuter 3 varv
300 m rodd
12 Pullups

vila upp till 10 min sen 3 varv
12 pullups
12 Över Låda till rygg i golvet

Metcon: 5:45 + 5:27 -> 11:12

Rodden gick skapligt - pace'at på en total tid av ganska precis 3 minuter för 900 meter (ca 55, 60, 65 sek per segment) men pullups gick desto sämre. Händerna smärtade, axlarna knastrade och underarmarna protesterade vilt. Första varvet obrutet sen var det "hackebiff" av resten.
Jag jagade Christian allt jag kunde här, men han har sånt sjukt driv i sina pullups vilket mer än väl kompenserade för min roddstyrka.


I segment 2 var nog lådtraverseringarna nästan ändå värre. Jag får ju lida av min vikt när man ska ned till liggande och upp igen.

Sen har vi det där med schemalagd vila i pass. Jag avskyr det!!

Dagen till ära fick Mads en T-Shirtprototyp som han glatt poserade i:
I'll make you an offer you can't refuse

Nu blir det välförtjänt vilohelg!

2 kommentarer:

  1. Så våldsamt mäktigt!

    Tack broder!

    Mads

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar den!
    Nya filer kommer på mailen :)

    SvaraRadera