fredag 11 februari 2011

Äh, vi tar en till

Eftersom helgen är avsatt till vila och jag kände mig lycklig av snöstormen så tyckte jag det var på sin plats med en extra treat idag.
Jag behövde åka in till Haga med lite papper så jag kunde ju lika gärna time'a in det med lunchklassen klockan 11 och se om den var görbar.

Jag var lite orolig för nåt med pullups/T2B/KtE men när jag kollade med Susanne fick jag veta att det inte låg i planen idag.

Dagens pass var istället inspirerat av gårdagens pass på Mainsite - "Wittman".

Eftersom det inte finns så många stänger på Haga och det var en del nybörjare på klassen pratade jag och Susanne lite innan och var överens om att det var en bra idé att byta ut Power Clean mot Burpees för passet

WOD - 7 Rounds for Time
15 KB Swing 24kg
15 Burpees
15 Boxjump 60 cm

Metcon: Runt 17 minuter(Bara analog väggklocka att snegla på)

Riktigt tungt pass. Nu kördes det ju iofs bara 3h efter jag avslutade passet på CFN men ändock.
7 varv är mycket, och när man - efter att ha avslutat varv tre - inser att man inte nått hälften är det lätt att hålla sig för skratt.
Första varven KB-swing gick fint och lätt men sen började det kännas ordentligt i händerna - främst höger.
Varv fyra körde jag en "pesudo-vila" genom att byta ut svingarna mot 15 stycken KB Snatch med vänstern istället och låta höger återhämta sig.

Sen suger jag ju på Burpees och de blev ju inte enklare med 36 "boxtraverseringar" i kroppen. Jag var nere på att köra en - andas tre andetag liggande på marken - en till und so weiter på slutet.

Skönt slutkörd i ben, korsrygg, armar och axlar nu. När det gäller händerna har jag dock passerat gränsen skönt - blåsor både här och där och en intressant mörkröd färg vid innersta leden på höger ringfinger.

NU är det iallafall helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar