fredag 29 oktober 2010

Fredagspremiär med Angie Rx

Jag gjorde ett snabbt pitstop på CFN imorse som bekräftade att dagens pass inte var nåt för mig och mitt knä - en herrans massa boxjump, hoppande utfall etc så jag fick planera ihop något eget att köra på lunchen.

Jag hade en halv-vettig plan att köra Freja (21-15-9 av Pullup, KB-swing, Burpee) men sen vet jag inte riktigt vad som hände...

Jag började med en "grundlig" uppvärmning bestående av 2 min hopprep och lite stretch samt 2x3 Turkish Getup med 24 kg.

Medan jag tittade på lunchpasset som förberedde sig för sin metcon tyckte jag att Freja kändes lite vek och bestämde mig på stående fot istället för premiär på en ny Benchmark WOD.


ANGIE - for time (med mellantider)
100 Pullups (6:16)
100 Pushups (13:00)
100 Situps (15:46)
100 Squats (18:35) 

Metcon: 18:35 Rx

Pullups gick riktigt fint upp till femtio reps (2:47) och jag tog tillochmed (dumt nog) nytt PB på 21 obrutna som en start. Det straffade ju sig lite men överlag gick det lättare än jag trott och jag klockade in mina 100 Pullups på 6:16!

Pushups gick betydligt segare, Situps helt OK men Squats blev återigen tungt med aningen smärta i knät på slutet. Då var jag ju inne på upploppet så det gick att öka på vilja.
Jag börjar tro att jag nästan presterar bättre när jag inte har några förväntningar och kör metodiskt eftersom jag då orkar öka på slutet istället. Nu vet jag iofs att passet går att göra striktare eftersom vissa pushups var lite "maskiga" och jag skulle vara förvånad om inte någon pullup var i lägsta laget, men det är en början iallafall. 

All in all:  Jag är sjukt nöjd med att till att börja med klara mina 100 Pullups, tiden på just den delen och även den totala Metcontiden. Dessutom har jag ytterligare en Benchmark WOD att lägga till i listan.
Snart är det dags för Oktoberkalas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar