tisdag 8 februari 2011

J-G'ish och Tabata Situps

Vi är ganska så bra på att hålla mötestider på mitt jobb.
Iallafall tiden när mötet ska börja, men när det gäller att avsluta dem i tid är vi inte riktigt lika duktiga så det blev lite småstressigt in till Haga idag. Och därmed helt omöjligt att hinna med någon greasing.

Uppvärmning med 10 varv löpning, lite hopprep och stretchar innan Jenny presenterade dagens pass.

En något modifierad version av J-G för att passa bättre när det gäller utrustning. Dock inte mindre skrämmande redan på tavlan..

WOD - J-G'ish for time (men utan klocka ;)
20 Dumbell Hang Squat Clean (2x18kg)
16 Inverted Burpees
20 L-Pullups (mod. 5 L, 8-10 strikta sen kip)
16 Dumbell Hang Squat Clean (2x18kg)
12 Inverted Burpees
16 L-Pullups (mod 3 L, 5 strikta sen kip)
12 Dumbell Hang Squat Clean (2x18kg)
8 Inverted Burpees
12 L-Pullups (mod 1L, 3 strikta, sen kip)
Metcon: Runt en kvart tror jag
(ingen tidtagning utan bara sneglande på analoga vägguret)

Att jag inte lär mig att skala vikterna "rätt" mellan stång och hantel. 2x18 kilo var riktigt tungt och inte minst för mina stackars axlar men det gick - om än sakta. Jag gillar ju inte Squat-delen heller, men det är bra att nöta på. Inverted burpees gick skapligt mot vägg, men jag kände av vänster knä efter ett tag då jag använder vänster för "uppspark".
Greppet blev däremot stekt ganska fort och pullups var inte kul idag. Gjorde nog som mest 8 obrutna och jag tycker det nästan är lite svårare att få till dem när räcket hänger såpass lågt som det gör på Haga.
Nu ska jag ju inte skylla på det för L-Pullups utan där handlar det enbart om att jag är för tung/svag.
Jag avslutade definitivt sist iallafall!

Efter återhämtning körde vi lite handståendeövningar och sen - som en treat - fick vi sen köra Tabata Doubleunders (singles för mig) direkt följt av Tabata Situps.
Jag måste hoppa mer rep!! Riktigt mör i vaderna efter 4 intervaller men låg på mellan 50 och 60 hopp genomgående.

Situps gick lite bättre. Låg på 15 reps de flesta intervallerna men en topp på 17 och två dippar på 14 så totalt 120 reps. Ganska nöjd trots allt, men lite oroad/störd över att grepp och pullups inte känts bra på sistone!

2 kommentarer:

  1. Det finns INGEN del i hang squat clean som jag gillar (eller är bra på) mer bicepscurl till folket! :) Du får se till att sätta dina nya kollegor på plats med ett pass snart så de förstår vikten av att hålla tider!

    SvaraRadera
  2. Jag håller bara med! Muscle Clean + Front Squat är mer vår modell.
    Vi borde skapa en ego-WOD baserat på sånt vi kan :)

    SvaraRadera