fredag 18 februari 2011

Tabata Situps PB

Jag får erkänna att jag fegade ur för dagens 07-pass på CFN (eller - "samlade vuxenpoäng och var snäll mot kroppen" om man ska vara positiv)

Jag var riktigt stel och hade lite känningar i både knän och axlar igår så med tanke på att det publicerade passet så valde jag att ställa in - men träningsväskan slängdes ändå in i bilen.

När mitt morgonmöte möblerades om lite hade jag plötsligt chansen att hinna med 11-passet på Haga istället.

WOD 5 Rounds for Time
20 DU (mod 60 singelhopp)
8 Pushups med klapp
6 Burpees
30 sek superplanka

Metcon - runt 8 minuter tror jag. Ingen tidtagning - bara väggklockan

Svettigare än jag trott, men på samma gång gick det bättre än jag hoppats på. Det var första gången jag testat armhävning med klapp och det gick bättre än jag trodde. Obrutet de tre första varven, sen 5/3 och 4/2/2.
Superplankan kändes dock duktigt trots att just min planka kanske inte var så super

Som en treat fick vi köra Tabata Situps som gick långt över förväntan.
20,20,20,17,17,17,17,15 ger 143 reps och ett nytt PB. Kändes duktigt i höftböjarna på slutet..

Kul också att Jenny valde att hoppa in och delta i passet med oss

2 kommentarer:

  1. hallå det var faktiskt 30 DU ;)

    SvaraRadera
  2. Ah.. jag lade inte DU på minnet, men det var iallafall 60 singelhopp på tavlan - så mycket vet jag :p

    (inte visste jag att du hittat hit förresten)

    SvaraRadera