onsdag 9 februari 2011

Greasing Day

Idag öppnade kalendern för att jag skulle hinna in till CFN för lunchpasset men då var jag istället för sent ute för att boka så det fick istället bli lite tekniknötande på Haga.

Kanske lika bra det eftersom jag var ganska mör i kroppen efter gårdagens pass.

RackStretch - kändes ovanligt bra idag

Windmill 8+8 @ 20 kg (helt OK)


1 Leg Deadlift (korrigerad teknik enl Rickards instruktioner)
6 + 6 @ 24 kg (Kettlebell)
6 + 6 @ 40 kg (tvåhandsgrepp)
6 + 6 @ 40 kg (enhandsgrepp, motstående hand)
Nu fokuserade jag på att hålla stången nära benen (kontakt) och behålla "korrekt marklyftsposition" med höfter parallella med stången.
Det blir ju absolut svårare - inte minst med balansen eftersom kroppen hålls mycket mer samlad - och det kändes definitivt mer i korsryggen.
Jag tror nog att jag en "bra dag" bör klara sexor på 50-55kg med "korrekt form".


Barbell Complex 1 + 1 + 1 @ 40 kg
Nöjde mig med en kort omgång på detta. Skumt nog smärtade det lite i höger arm vid PushJerk (dock ej  på Back Jerk) vilket var ett skäl till att avsluta i tid.
Fokuserade på att få stången att gå mer vertikalt i frivändningen men jag drar ju fortfarande med armarna.
När ska egentligen Muscle Clean komma på schemat?
Jag skulle vara grym!!


Handstand - 4 x 90 %
15, 9, 20, 17 sekunder
Dessa gick bättre än jag trodde med tanke på att det blev så mycket uppåned igår.
De två sista stod jag dessutom fritt runt 3 sekunder innan jag gick in till väggen. Däremot är det svårt att pressa upp axlarna "som man ska" utan jag håller gärna lite lägre med mindre anspänning. Axlar i "full shrug" tycker jag ger mig näranog andnöd uppåned så just nu kompenserar jag det med ökad muskulär ansträngning och lite mer relaxed position.

Hollow Rocks
20, 20, 20 reps
Jobbigt idag!

Löpning 2km
Bröt detta efter 1,5km / 8 minuter pga korsryggen som har en tendens att bråka vid löpning - särskilt om jag ansträngt den innan. Det är säkert ett teknikproblem som allt annat....

På Fredag är det iallafall morgonträning på CFN. Vad morgondagen bjuder på får vi se - återigen får nog jobbet styra, men snart bör jag väl ha byggt upp ett tillräckligt förtroendekapital för att kunna synka ihop träning och jobb lite bättre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar