söndag 13 mars 2011

Teknik & Filmtajm

Lite stel i ryggen idag men piggare i huvudet och bihålorna så jag åkte in till CFN för lite mer uppvärmningslek.

Började med en hel del stretchar - Rack, band, ljumskar, höft mm och 8+8 windmill med 24kg vilket kändes riktigt OK (förutom 1 rep när kettlebellen höll på att glida runt armen pga bristande fokus)

Handstand Pushups (ca 10 cm minskad ROM)
4+2+2+3 reps
Sjukt svår övning för mig, men det vet jag ju om. Har inte kommit så långt att jag vågar försöka mig på kip utan det blir nån typ av überstrikta varianter och det underlättar ju inte.
Vågade mig inte på Jonnas utmaning om fristående uppspark utan testade sedan några gånger att bara hitta balans att stå fritt strax utanför väggen - attan så svårt!

Shoulder Press
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x50kg

Sista femman var ganska tung men det var väl förväntat med tanke på dagsform och all handstand innan.

Abmat Situps
3x10 reps lååångsamt

Sen hade jag kameran med och roade mig med att dra nytta av Gorillapoden och kolla hur mina nyfunna CTB faktiskt ser ur från räcket:

4 kommentarer:

  1. Kom igen nu Mattias! Klart du kan sparka upp fritt!!
    Jag vill oxå ha en Gorillapod. Fast till systemkameran...

    SvaraRadera
  2. HSPU med krånglande bihålao? Ja du...du är lite speciell ;)

    SvaraRadera
  3. Bihålor ska det naturligtvis stå..

    SvaraRadera
  4. Jonna:
    Jag är helt enkelt en fegis, men en vacker dag så..
    Här har du gorillapod till SLR
    http://www.dustinhome.se/pd_5010099269.aspx
    Tror nästan jag måste ha en sån själv :)

    Martina:
    Där sa du nåt - jag fattade inte varför jag hade så sjukt ont i huvudet igår eftermiddag.
    Ibland är man smartare än annars...

    SvaraRadera