torsdag 3 mars 2011

Kort Get-pass

Det var näranog fulla styrkan på förmiddagen på CFN idag!

Jag hade fått avboka lunchpasset för att hinna tillbaka till jobbet, men nåt litet skulle väl få plats i agendan.

Warmup/Greasing
500 m rodd på långsammare än jag tänker ange
Stretchar
2 x 8+8 Windmill @ 20 kg
5 min DU-träning
3 x 10 Hollow Rocks
Butterfly Pullups (2, 6 resp 8 reps)

Fick till 4 st 4 obrutna DU idag och ett otal elaka rapp av repet över halva kroppen.
Windmill funkar fint, men det känns lite i vänster höft vid grepp m höger hand och sen är jag uppenbart svagare i vänster arm. BF Pullups är riktigt svårt att få flyt i dock..

WOD - "Getpass" 3 Rounds for Time
5 Handstand
10 Doubleunders
10 Boxjump 80 cm
10 Hollow Rocks

Metcon 9.00
Tyckte det var läge för ett Get-pass med bara övningar jag inte är bra på.
Handstand funkade över förväntan, men i runda 3 kändes det helt klart i "uppsparksbenet".
Doubleunders var väl inte oväntat det som tog mest tid. Fick en del goda råd av både Jakob och Ali under passet och plötsligt fick jag ihop en trea som kändes "rätt" utan mina normala spastiska tendenser.



Klart det hade varit roligare att köra marklyft och pullups, men det här kändes nyttigt för mig.
Vuxenpoäng: Check!

PS
Jag tror jag lyckats med något ganska avancerat; Att ådra mig blånagel vid höga boxhopp - på lillfingret!

1 kommentar:

  1. Getpass är sällan roliga men grymt nyttiga! Dessutom ger de vansinnigt många vuxen poäng,bara därför är det värt att köra dem :)

    SvaraRadera