lördag 12 mars 2011

Äntligen CTB!!

Det finns några få dagar när man lyckas TROTS att man verkligen inte har några vare sig ambitioner eller förväntningar på att stordåd ska ske. Idag var en sån dag!

Jag började äntligen känna mig mer eller mindre frisk så jag åkte in till CFN för att börja vänja musklerna vid rörelse igen. En veckas ryggläge under en filt är ju näranog tillräckligt för att ge mentalt liggsår, men planen var att hålla mig ifrån allt flås-mässigt, skippa metcon och bara köra lite teknik och styrka.

För en gångs skull lyckades jag dessutom hålla mig i skinnet och följa planen!

Uppvärmning med 500 m rodd - pace'at med fokus på tekniken. Gjorde mitt bästa för att bibehålla spänning i ländryggen och jobba med höftextension och ett time'at kraftfullt slutdrag.
Kändes ganska fint och gick på 1.37. Faktiskt snabbare än jag förväntat mig med tanke på pace'ningen.

Stretchar på Rack, med Gummiband och lite höft/baksida medan jag snackade med Richard, Mads och Christian.

Windmill
8 + 8 @ 24 kg (kändes lätt)

Pullups
Tanken var strikta pullups men av nån orsak gillade min axel kippade bättre men jag tog det lugnt med 2 x 8 reps till att börja med.
Sen inträffade då dagens stora behållning (eller stordåd i ordets vidaste bemärkelse).
Jag stod och snackade teknik med Christian och svor över att jag aldrig får till Chest To Bar. Jag kommer sällan tillräckligt högt och när jag väl gör det har jag aldrig lyckats komma in så jag får kontakt med räcket.
För att bevisa detta tog jag ett lite bredare grepp och kippade för kung och fosterland. Attans vad det känns när man rammar räcket oförberedd :)
I ren glädjeyra testade jag om det gick att få flyt i dem.
3 + 3 + 5 reps!
Enligt Mads och Christian hade jag dessutom bra höjd - vilket jag i efterhand förstår med tanke på var jag är öm i bröstet.
Såå skönt att få till dem - även om det är få änsålänge!


Bench Press
10x50 kg
6x80 kg
3x100 kg
3x100 kg
Jag missade ju hela "tunga veckan" nu pga förkylningen och därmed gårdagens 1RM på bänk.
Nu har jag ju noll teknik i detta och körde utan passare så det fick bli väldigt safe idag.
Treorna på hundra kändes dock lite tunga och vänster axel är inte helt med på banan - lite stel.

Deadlift
10x100 kg
tre set 6 x 100 kg med paus i knähöjd både upp och ned.
8 x 140 kg
Intressant att köra pausade marklyft. Nu får jag väl erkänna att jag inte vet varför jag gjorde dem - annat än att jag har sett dem köras av David så de måste ju göra nån nytta.
Den avslutande åttan var mest ett test - Nåt slags "80 % av max reps på vikten". Gick bättre än förväntat och det var mest greppet som tog slut.

Avslutade med 3 x 10 Abmat situps och lite tennisboll/foamroller-plågeri innnan jag gav mig ut i solen på en långpromenad med en välfötjänt kaffe i handen.

Ett riktigt humörlyftarpass idag och absolut inte vad jag förväntat mig efter en veckas dag-TV och en diet på te, mackor och några kanelbullar (shame).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar