lördag 26 mars 2011

L1 Cert Dag 1 - Frustration DeLuxe

En hel dag på Fightercenter Stockholm för första dagen av Crossfit Level 1 Certification.

Min timing kunde helt klart varit bättre. Tung arbetsvecka, dåligt med sömn, ett pass som helt sabbade överkroppen i tisdags och ett försök att "träna igång" kroppen igår gjorde att de fysiska förutsättningarna inte var på topp idag.

Trots Alis genomkörare i axeln igår så kändes den inget vidare idag och det blev snabbt värre.
Första indikationen kom redan i första tekniksegmentet för airsquats där det nöp i axeln bara av att hålla upp händerna under squaten. Det var dock inte så farligt så jag körde vidare med Front Squat och OHS.

Kändes en del där och jag fick skaka ur armarna lite extra. Rörligheten var dessutom sämre än vanligt.

Press-segmentet gick skapligt men just shrug-delen och de aktiva axlarna ville sig inte riktigt. Skam den som ger sig så jag pushade mig igenom Push Press och Push Jerk också men sen ville inte axeln vara med längre utan smärtade duktigt.

I uppvärmningen inför metcon så klarade jag knappt armhävningar så jag tog det vuxna beslutet att skippa dagens WOD - som föga förvånande visade sig vara Fran. Innan jag lämnade W/O så testade om jag iaf klarade pullups, men de kändes inte heller nyttiga så det var inte ens läge att bara skala på Thrustersidan.
Väldigt frustrerande att vara så sliten i kroppen just en sån här helg.

På plussidan så märks det att jag haft bra instruktörer under året.
Jag fick väldigt få tillrättavisningar under teknikpassen och mest på mina kända svagheter; höjden på rackningen och att behöver pressa ut knäna aningen mer, men inga korrigeringar alls på Deadlift, Press, Pushpress eller Push Jerk.
Sen var det kul att se Jakob bränna av en Fran på 3.10 utan att ens se andfådd ut och extra imponerande eftersom han körde tävlingen på CFN igår som bör ha satt sina spår...

Nu ska vi se om en hälsosam dos Voltaren kan hjälpa till med både nattsömn och dag 2 imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar