fredag 4 mars 2011

Roddcirkel på Haga

Mörare i knän och axlar idag än jag trott, men jag borde ju veta att boxjump/doubleunders sliter på mina ben vid det här laget. Det blev iallafall lunchpasset på Haga idag efter jobbet satt krokben för 07-passet på CFN.

En intressant cirkel stod på schemat. Nu blev det lite småpauser eftersom vi hade två helt nya deltagare men det var faktiskt ganska skönt..

WOD
Rodd och sedan AMRAP på andra stationer motsvarande tid som personen på roddmaskinen tar på sig
400 m Row - 1.13
Situps - 84 reps
JumpRope - 103 reps
Pullups - 17 reps
Lunges - 52 reps

300 m Row - 0.55
Situps - 58 reps
JumpRope - 199 reps
Pullups - 19 reps
Lunges - 28 reps

200 m Row - 0.34
Situps - 54 reps
JumpRope - 176 reps
Pullups - 16 reps
Lunges - 17 reps

Löjligt dålig på Pullups idag. Varenda repetition kändes blytung och kipparna dog efter typ 2 reps.
Situps flöt fint och snabbt, men mina knän/benmuskler gillade inte utfallen.
Rodden kändes ganska bra trots att maskinen inte var helt frisk. På ett av segmenten trillade en skruv loss (och jag får erkänna att min spurtteknik fick maskinen att hoppa runt en del)

Nu blev siffrorna inte direkt jämförbara eftersom vi var för få för att bemanna alla stationer så Susanne fick rycka in och ro och för att hon inte skulle köra 2 omgångar pacerodd efter varandra möblerade jag om i min ordning i cirkeln lite.

Inget monstertungt pass men lite lagom för att ha kvar ork för nåt i helgen :)

2 kommentarer:

  1. Skönt!? sen när ska träning vara skönt? :) och börjar farbror bli lite till åren om han måste "ta det lugnt" på träningen för att orka göra annat? ;)
    Trevlig hlg på dig!

    SvaraRadera
  2. Nej nej - du misstförstår.
    Träningen var inte skön, men pauserna däremot. Du får tänka på att jag är gammal och stel ;)

    Hoppas du har en bra helg!

    SvaraRadera