tisdag 1 mars 2011

PB i skutt och PW i OHS

I morse blev det teknikpasset på CFN med Jakob som instruktör men innan dess hann jag med lite egen greasing också.
Rackstretch, 1Leg Deadlift 6+6 @ 40 kg och Windmill 8+8 @ 24kg. Allt kändes ganska bra idag, men fortfarande stel i trapezius och latissimus.


Efter 3 min DU-träning introducerade Jakob lite nya stretchar innan vi började med tekniken.

Front Squat 5-5-5-5-5
40-40-40-50-50 kg
Här kändes det att jag fortfarande är stel i ryggen och jag hade en tendens att falla fram istället för att sitta bak.

OHS 5-5-5-5-
X-20-X-20
Jag är helt enkelt inte byggd för detta. Jag var frustrerad, spottade och svor (näranog iallafall).
Jag rullar fram på tå, viker ned ryggen, you name it. Jag är absolut för stel för att klara övningen och dessutom nyper jag av blodflödet i armarna när jag försöker hålla full shrug med händerna sträckta uppåt. Sjukt irriterande!

Höga Boxjump 2reps/höjd
80-90-92-96(PB)-98(PB)-100cm (PB)
Här fick man ju lida för att man väger som en folkabuss..
Övningen visade sig dock mot alla odds bjuda på dagens glädejeämne när jag klarade mig upp på 100cm 2 ggr (Nytt PB med 8 cm sen sist).
Nu kanske inte det ses som så högt för en kille på dryga en och åttio men det är trots allt ett antal kilo som ska hoppas upp på de där eländiga plattorna och spänst är INTE min starka sida.

WOD - AMRAP 8min
8 OHS 40 kg (Sub 1hand OHS 14kg Dumbell (18 varv 1))
10 Jackknife m 10kg Medball
12 Boxjump 60 cm
 14 DU (Sub 42 Singles)

Metcon: 3.5 varv

Helt osannolikt vad dålig jag är på att hålla nåt över huvudet och böja benen. Klarade inte ens korrekta enhands-OHS på 14 kg. Nån enstaka funkar, sen är jag där framme på tå, nedvikt i höften och med böjd arm. Pfffffffft!!! Personal Worst tror jag...

Avslutade med lite handstående innan jag insåg vad klockan var och fick stressa till möte.

4 kommentarer:

  1. Skutt skutt :) Grattis till påde PB och PW då..

    SvaraRadera
  2. Vill bara inflika att enarm OHS är bra mycket svårare OCH värre än vanliga OHS! Alltså inte mycket att haka upp sig på :)

    SvaraRadera
  3. Martina: Tack! Det var iallafall en liten ljuspunkt i ett pass där jag mest såg ut som ett ilsket bi.

    Jonna: Tack för tipset! Kan jag få hyra in dig som "sunt förnuft" när jag tränar tro? ;)

    SvaraRadera
  4. Självklart Mattias :) Vi kan ju ta en titt på din OHS om inte annat! Har aldrig stött på någon som inte fixar det efter lite meck! Det ska nog funka för dig med :)

    SvaraRadera