måndag 28 mars 2011

Snabbt Press-pass

Fortfarande stel i kroppen men ändå sugen på "nånting" idag så det fick bli ett snabbt besök på CFN.

500m rodd: 1.39
10 min Foamroller
Mobilityövningar för axlarna

5 min avlastade Muscleup-övergångar (tungt idag)

Press
5x 40 kg
5x 50 kg
5x 50 kg
5x 50 kg
5x 55 kg

Det flöt ok, men det kändes att man inte är på topp. Sista repetitionen var ganska tung men jag höll iallafall formen strikt utan att luta mig bakåt för att koppla in bröstet.

Push Press
5x 55 kg
5x 60 kg
5x 60 kg

Här led resultaten helt klart av stelheten i höfterna eftersom jag inte fick till något riktigt klipp i rörelsen.
Inga "..30% increased capacity compared to strict press!" här inte...

Nåja - det blev iallafall lite rörlighet och aktivering av musklerna och imorgon blir det Haga efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar