fredag 25 mars 2011

L1 Certification - Nån typ av uppvärmning

Fortfarande löjligt stel i allt mellan bröstbenshöjd och örsnibbar men min logik säger mig att om jag bara försöker vila mig igenom det inför morgondagen kommer det bara bli värre...

Bättre då att försöka aktivera det hela enligt principen "Ont skall med ont fördrivas!"

När jag kom in på Haga visade det tyvärr sig att passet var fullbokat, men jag fick dispens att delta i egenskap av "assistent och hjälptränare" till Susanne. Det var dessutom skönt att höra att jag inte var den enda som fortfarande led av sviterna från tisdagen.

Efter uppvärmningen kördes det lite teknik:

Pistols 5-5-5-5-5
Jag körde 3-3-3-3 med 8kg hantel som motvikt och hjälpte sedan andra med tekniktips och "mothåll"

WOD AMRAP 12 min
5 Kettlebell Pushpress 16+16kg
10 Renegade Row 16+16kg KB
10 Mountainclimbers

Metcon: 12 varv och 5 Pushpress

För en gångs skull var det Renegade Rows som kändes tungt. Jag paceade mig en hel del men var ändå riktigt nöjd med mina 12 varv, men jag undrar nästan om jag räknade rätt. Hörde nåt om att Kenneth gjort runt 20 varv (men vi körde iofs inte på samma vikter).

Treat: Tabata Situps
19-19-17-15-14-13-13-13

Situps gick riktigt tungt idag utan egentligt driv.

Hoppas nu bara att jag inte varit övermodig och tagit ut mig för mycket inför morgondagen.

Just nu ser jag mest fram emot ett besök hos Ali efter jobbet och sedan CFN's ettårsskalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar