tisdag 1 mars 2011

Kvällspasset på Haga

Med lite lagom frustration i kroppen efter mina misslyckade OHS imorse så tyckte jag det var en bra idé att köra nåt annat också så jag åkte in till Haga efter jobbet för att köra ett till pass för Jenny.

Jobbigt nog tog de på lite samma områden som passet imorse.

WOD 20 min - On the Minute
1 Wallclimb
10 KB Swing 24kg
12 Squat

Efter minut 10 fick vi en minuts vila, men det hjälpte inte så mycket får jag erkänna.
Jag insåg redan vid varv 2 att detta inte skulle hålla eftersom jag inte var klar med första varven förrän runt 40 sekunder.

Fick vila 3 varv totalt. Helt stekt i korsryggen men framför allt benen. Knäböjen var ett skämt och på slutet hade jag nästan svårt att lyfta upp kettlebellen. Benen var inte helt stabila, men Wallclimb gick fint iallafall.

Som en treat fick vi tre deltagare en minicirkel.
En person börjar med 15 GHD Situps medan de andra gör AMRAP motsvarande tid av Knees to Elbows respektive Hollow Rock. Riktigt skönt efter att ha gjort medball-fällknivar i morse.

Jag fick till 15 K2E, 36 Hollow Rocks och gjorde länets långsammaste GHD Situps.
Jag tror Jenny planerat att vi skulle köra fler än ett varv, men vi var alla för slutkörda för att klara mer.

En bra dag - trots att den mest gav frustration!

2 kommentarer:

  1. Ja jag håller med dig Mattias, Jenny hade nog fler varv på gång. :) Tack för idag!!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Grymt jobbat idag - jag var chanslös :)

    SvaraRadera