tisdag 11 januari 2011

Sliten Jackie & köttchips

Dagens pass på CFN var Angie och oj vad jag var sugen på att köra det...  Jag körde den med ganska lyckat resultat i slutet av Oktober och det är nog en av mina favorite girls hittills.
Men 2011 är året att samla vuxenpoäng i träningsmentaliteten, eller iallafall försöka göra aningen smartare val så med tanke på hur kroppen känns så ansåg jag att 100 pullups inte var nån bra option.
Lika bra det med tanke på att jag inte är ikapp med flåset än.

30 pullups är däremot en heelt annan femma :)

Började med greasingen och idag kändes faktiskt hollow rocks ganska ok.
Windmill 6+6 @ 20 kg (instabilt och stelt)
1Leg Deadlift 6+6 @ 50 kg (tungt idag)
Barbell Complex 2+2 kontinuerliga på 50kg (helt ok)

Med tanke axeln så "skalade jag ned" Angie till Jackie. Det är ju trots allt 70 pullups färre..
Jag pratade igenom upplägget med David innan och fick tips och hålltider som jag borde sikta på (3.30 rodd, 3min för obrutna Thrusters, 2.5min Pullups för en målsättning på 9 min)


WOD - JACKIE for time
1000 m Row
50 Thrusters 20kg
30 Pullups

Metcon: 9.30

Här finns det absolut utrymme för förbättring.
De två senaste dagarnas "girls" har absolut satt sina spår i kroppen.
Jag fick slita för att klara rodden på utsatt tid (3.29) och den kändes tung redan vid 300 meter. Thrusters ska vi inte prata om.. Trots att jag pace'ade bröts de hejvilt och jag fick nog inte till mer än 11 obrutna. När #50 var avklarad stod klockan på 7.10 och jag siktade in mig på pullups.
Här var det verkligen ingen överraskning att det inte gick så fort. Smalt (lillfinger-mot-lillfinger) supinerat grepp och minimal kip för att spara på axeln. körde 10-8-5-2-3-2 där den första tvåan var ett test på vanliga kippade som jag snabbt gav upp.

Målet är nog att köra rodden på samma tid (men med mindre ansträngning), men att kunna hantera Thrusters mer kontinuerligt och pullups "som vanligt".. Tanken är att köra Jackie igen om 6 veckor och klara sub-9 (drömgränsen nedåt 8 min).

Som en parantes kan nämnas att jag nog just skapat helt animaliska chips idag.. Jag glömde slå av ugnen när jag torkade senaste biltong-batchen så efter nästan 17h på 55 grader så är köttet mer frasigt än segt, Men hållbarheten lär ju vara obegränsad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar