söndag 16 januari 2011

Jämna Pressar - Udda Vändningar

I Fredags hävdade jag kaxigt att inte passet tagit så hårt på magmuskulaturen, men det fick jag ju äta upp på Lördag morgon. Attans vad ömt och stelt det kändes att komma ur sängen, men värst var nog armarna efter min (temporära?) avsaknad av teknik i pullups.

Jag åkte iallafall in på Haga för att köra lite teknik och greasing men tyvärr var salen upptagen av någon bokning så det fick bli 2 st Tabata-roddar med 3 min vila mellan (runt 800 meter styck - bålmuskulaturen var inte med mig) och en hel del kettlebell-lek:
2x10 Goblet Squats @ 32kg, Swings & Snatches @ 24 kg, Weighted pullup 1-1-1 @ 24kg samt lite strikta KB-pressar. Jag testade även Sotts Press med 16kg KB vilket var en teknisk utmaning som heter duga.

I dag åkte jag in på CFN för lite egen träning eftersom passet var fullbokat.

Greasing
500m Långsam Rodd (1.49)
10 Rolls, 15 Hollow Rock
1-Leg DL 8+8 @ 40 kg
Complex 1+1+1+1 @ 50 kg
Windmill 6+6 @ 16kg

Teknik
3x80% Handstand Pushup (Blå+Grönt Band)
6+6(+2)+7 reps

Tvåan var ett oplanerat avbrott eftersom jag tappade balansen, men annars gick det över förväntan bra idag. Körde bara så många reps att jag kunde hålla form, balans och obrutet momentum.

Jag har tänkt att försöka få in HSPU-träning 2-3 ggr i veckan på ca 3x80% och successivt byta ned banden till vekare och sen kanske äntligen klara eländet som det ska göras.
Balansen verkade fungera ganska bra och jag använde inte banden som "balanslinor" för fötterna den här gången.

WOD - 10 to 1 Reps for Time
Power Clean 40kg (+ Press på rundor med jämnt antal reps)
Boxjump 60cm

Metcon: 10:17


Ganska flåsigt men skönt pass. Att lägga in Pressar på alla reps på varannan runda gav en extra utmaning, men samtidigt fick axlarna chansen att hämta sig lite på alla udda rundor. Boxhoppen flöt skapligt men mestadels med steg ned från lådan.


Avslutade med lite Pistols-övningar men som vanligt strävar knäna inåt. Det blev iallafall 2*2+2 Pistols med 16kg KB som motvikt.

Dagens begivenhet var att se Björn ta nya PB's i Marklyft; från 160 till 180 är en respektful ökning..
Imorgon blir det nog fysisk vila med mental hårdkörning - första dagen på nya jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar