söndag 9 januari 2011

Christine och Stop the Slop

Min axel trilskades ordentligt under gårdagen. Det kan förstås vara psykosomatisk respons på mellandagsrean jag utsatte mig för igår..

Nåväl, idag tog jag inspiration av David och testade Christine.

Började med greasingen enligt plan:
3 kontinuerliga vändor av Barbell Complex m 40 kg,
1-leg deadlift 8+8 m 40 kg
2x 4+4 Windmill med 16kg
Osnygga Hollow Rocks och rullningar

Körde även lite boxjumps och några treor marklyft på 100kg för att känna på innan jag startade.

WOD - Christine - 3 rounds for time
500m Rodd
12 Marklyft 100kg
21 Boxjump 50cm (eller vad de låga boxarna nu är)

Metcon: 13:24 Rx

Riktigt tungt idag och inte heelt nöjd med tiden.
Mör i grepp och baksida sen tidigare och jag har INTE fått tillbaka flåset. Jag pace'ade roddarna men de gick trots det mycket långsammare än jag trott (1:37, 1:46, 1;56).
Lyften kördes obrutet första och sen 8+4, 8+4.
Den glada överraskningen var definitivt BoxJump. Korrekta hopp upp på alla reps och steg ned från boxen utan att vare sig knä eller hälsena protesterade.

Efter jag hämtat andan kördes det även 3+3+3 Weighted Pullups m 24kg KB på foten i smalt supinerat grepp.

Sen tänkte jag dela med mig av en utmaning jag snubblade över igår från SnoRidge Crossfit som dragit igång 6-veckorsutmaningen Time to Stop the Slop.

I korta drag - ta 6 veckor och strunta i att fokusera på klockan eller Rx'ade vikter utan se istället till att varje repetition är korrekt. Om du känner att en repetition är på gränsen - gör om, gör rätt!
Det är nog precis den typ av utmaning jag behöver just nu så jag ska verkligen försöka köra enligt devisen "Check your ego at the door" och testa detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar