måndag 3 januari 2011

Komplex Elizabeth

Ganska så stel imorse men långt bättre än jag trodde efter gårdagen.

Snabbkollade på livesändningen från CFN vid frukostdags och bokade in mig på lunchpasset. Jag var där i väldigt god tid, men trots detta hann jag inte riktigt med hela greasingen idag eftersom jag stod och snackade med Mads istället.

Uppvärmning med 300m rodd, hopprep och diverse stretchar/pushups.
Jag måste börja hoppa mer rep kontinuerligt - helt plötsligt har det börjat bli jobbigt i fötter/vader..

Efter det körde vi lite teknik/styrka på Squat Clean inför passet. Jag är verkligen sjukt dålig på detta...
Min förmåga att sätta samman flera rörelser maxar ju nånstans kring en vanlig Power Clean (och tekniken på dem brukar variera) och att dessutom slänga på en Squat sådär lite "mjukt och smidigt" är en utmaning som heter duga.. En sak i taget är mer min melodi..

WOD - ELIZABETH 
21-15-9 reps for time
Squat Clean @ 60 kg (mod 50kg)
Ring Dips (mod: assisted)

Metcon: 13:12

Mycket frustrerande pass!!
Vissa Squat Cleans satt som de skulle (om nu inte Mads var väldigt snäll i bedömningarna) medan andra var mer av karaktären Muscle Clean + Front Squat...
Jag är verkligen apdålig på att snabbt racka stången korrekt utan den hamnar ofta i ett fast grepp fritt i händerna istället (alternativt landar den på plats efter en resolut studs mot struphuvudet).
Dips var jag helt på det klara med att de inte skulle funka så bra efter julaftonserfarenheten. Alla dips blev med en aning frånskjut med tårna annars hade det inte funkat och det slutade med mer än ett litet "aggressionsdämpande ärevarv" i vilopauserna eftersom axeln smärtade duktigt ibland.
Största ansträngningen idag dock var korsryggen som var mör från igår.

Imorgon blir det sannolikt vila och definitivt besök hos Osteopaten. Dessutom har jag tid bokad på Idrottskadekliniken om 2 veckor så de får kolla på hela vänstersidan - eller iallafall axel/knä.

1 kommentar:

  1. Jag lovar jag inte var snäll i bedömningen! Helt ärlig och rakt på sak är nog närmare sanningen!
    Vissa av dina reps var grymma... sen var det vissa som var mer muskler än teknik:-)

    //Mads

    SvaraRadera