söndag 30 januari 2011

Flamingolyft?

Förmiddagspasset på lördagen var fullbokat så jag åkte in strax före elva utan att ha en egentlig plan.
Lite orättvist trött efter fredagens After Workout - jag samlade ju vuxenpoäng och gick hem tidigt - så funderingarna låg åt teknik/styrka mer än tokflås.

Apropå fredagen så var det ju tävling på CFN med ganska många nya ansikten på plats. Jag var riktigt sugen på att delta, men valde att träna på morgonen och sen besöka Ali efter jobbet för en välgörande session. Jag fotade en del med telefonen så vi får se om det blev nåt som meriterar ett eget inlägg..

Åter till lördagen.
Som vanligt på helgerna var det idel kända ansikten på plats och allmänt skön stämning. Jag hann med att prata lite med Mads och gratta honom till nya jobbet. Skitkul men samtidigt lite trist eftersom vi kommer se mindre av honom på passen.

Warmup
Stretchar, shoulder rolls

Styrka/Teknik
1 Leg Deadlift
 6+6 @ 40 kg (Lätt)
 6+6 @ 50 kg (OK)
 6+6 @ 60 kg (OK)
 6+6 @ 65 kg (Tungt)

Barbell Complex
(PowerClean, Press, FrontSquat, Pushpress, Goodmorning, Back Squat, BackPress)
1+1+1 @ 50 kg (OK)
1+1+1 @ 60 kg (Tungt)
1+1+1 @ 65 kg (Tungt)

Windmill 8+8 @ 20kg (Lätt)

Handstand 3x80%
15, 12, 14 sek
(50% ROM HSPU som avslut på varje)

Enbensmarklyften börjar kännas bekväma och jag är riktigt nöjd med 60 & 65kg's setet.
Insåg nu i efterhand att jag inte vet om jag "får" lyfta med två händer i dessa eller om jag gjort det onödigt svårt genom att köra med en hand hela tiden. 65kg-setet var ganska svårt att balansera, men jag gjorde det sist (som en treat) efter Complex-seten så jag var lite trött. Jag inbillar mig att de här övningarna kommer hjälpa mig mot årsmålet i vanligt marklyft även om jag misstänker att jag ibland ser ut som en överlastad flamingo när jag försöker hålla balansen.

Complexen kändes tunga idag, mest med tanke på att jag var lite stel efter passen To/Fre, men jag gjorde mitt bästa på att verkligen fokusera på tekniken genom alla rörelser. Knän på plats, Midline Stability, Armbågar upp och ge fan att luta mig bakåt. Sista setet på 65kg var segt i Press och Good Mornings men kändes annars ganska ok. Windmills känns mer och mer "naturligt" och handståendet tar sig (mentalt iallafall).

Efter träningen blev det avslappning på riktigt med ett besök på Yasuragi med god mat, Sake och ordentlig blötläggning. Konstigt nog är jag inte piggare idag om än ordentligt avslappnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar