torsdag 16 december 2010

Utebliven snöstorm och ett PB

Dagens fråga är; Var tog snöstormen vägen?? Jag är verkligen besviken på de få snöflingor som behagade falla i sidled under dagen.. Detta var väl inget att varna för???

Anyhow.. efter att ha laddat med typ en veckas dos av sömn på under två dygn så blev det ett försök på morgon-WOD imorse.
Jag hade väl inga större förhoppningar efter såpass lång ofrivillig vila och luftrören är långt ifrån back in business. Astma, kall torr avgasberikad stadsluft och förkylning är ingen vidare kombo om man vill inbilla sig att nån typ av kondition finns att tillgå..

Uppvärmning:
500m rodd - 1:28.2
Burpees
Knäböj
Pushups
Utfallsstretch

Idag var det definitivt flåset som tog slut på rodden och det var nånstans runt 300m det inträffade. Fram tills dess var det "smooth sailing".
Burpees var dock en pina idag, trots att det bara var på uppvärmning. Kroppen kändes stel och tung och jag var pinsamt nog trött redan innan passets början.

Tech - Deadlift
3-3-3-3-3 @ 90%
90-100-130-150(PB)-155(PB)

Lyften kändes riktigt bra idag och det var ju en liten boost att ta två nya PBs eftersom mina förra treor låg på 140kg. 130 kg kördes touch'n'go och 155 kg var nog ganska rättvisa 85-90% och gick faktiskt ganska lätt.

Dags för WOD vilket var lite oroande med tanke på flåset.

WOD 4 Rounds for Time
6 Deadlift 100kg
6 KB Swing 24kg
6 Ryska svingar 24kg
16 Utfall
48 DoubleUnders (sub 144 singles)

Metcon: 10:37


Marklyften flöt fint och svingarna kändes väldigt lätta fram till sista varvet när det började kännas i ländryggen. Det intressantaste i hela passet var dock att jag fick krampkänningar i hålfoten av hopprepshoppandet. Säkert en kombination av "fotkramningsövningarna" jag kört och ovana, men det påverkade verkligen både tiden och sista marklyften. Sen var ju mitt flås lika dåligt som jag misstänkt så jag fokuserade på lyften/svingarna och höll nere intensiteten på utfall och hopp.

Efter passet stannade jag kvar en halvtimme och körde en del stretch enligt Rickards program inklusive ett skivstångskomplex som kändes duktigt i bålen efter passet trots den lätta vikten.

Nu är det bara att hålla tummarna att detta inte väcker några vilande baciller utan att jag kan börja träna som vanligt igen.

3 kommentarer:

  1. Tack :)
    Idag har jag dock abnorm träningsvärk i hela posterior chain (började sätta in redan igår eftermiddag)

    SvaraRadera
  2. Om du har lyckats hitta ett sätt att skrämma iväg bacillerna dela gärna med dig för jag har fått mer än nog av mina..och ja just Grattis :)

    SvaraRadera